דעה: נאמני תורה ועבודה, אולי תהיו עניינים?

ה'תחקיר' בידיעות אחרונות על מרכז ליב"ה ואחים לנשק הוא לא הפעם הראשונה שנאמני תורה ועבודה חוברים לארגון מולד. אבישי גרינצייג מצפה ליותר מודעות עצמית כשתוקפים את מקורות המימון וליותר התייחסות עניינית לטענות

חדשות כיפה אבישי גרינצייג 25/06/17 14:15 א בתמוז התשעז

דעה: נאמני תורה ועבודה, אולי תהיו עניינים?
אחים לנשק בקמפיין, צילום: דוברות

בסוף השבוע האחרון התפרסם "תחקיר" בידיעות אחרונות  על ארגון "אחים לנשק" החושף, שבו מהר והחזיקו חזק, שמאחורי הקמפיין נגד השירות המשותף בצה"ל עומדים קצינים חרד"ליים ויש להם קשר לארגון חרד"לי אחר –ליב"ה, ויש להם קשר לרב צבי טאו. עוד פרטים מדהימים שנחשפים בתחקיר הפנומנלי הזה – יש קצינים בקבע ובמילואים שתורמים לישיבת הר המור, ולא תאמינו – אפילו ח"כ לשעבר זבולון כלפה תרם בעבר כסף לישיבה.
 
הכתבה בידיעות אחרונות לא עוסקת כלל וכלל בטענות של "אחים לנשק" וליב"ה אלא עסוקה אך ורק בשאלות המימון. מאחורי הכתבה הזו עומדים שני גופים שסיפקו עבור הכתב את החומרים: ארגון השמאל הקיצוני 'מולד' וארגון השמאל הדתי 'נאמני תורה ועבודה'. זו לא הפעם הראשונה ששני הארגונים הללו משלבים ידיים, גם מאחורי דו"ח ביקורת המדינה (שהופרך היטב) נגד פעילות הגרעינים התורניים עמדו מולד ונאמני תורה ועבודה. 
בשנים האחרונות אנו עדים לכתבות רבות נגד ארגונים דתיים שהתבשלו במטבחון הסודי של נאמני תורה ועבודה. זו לא בושה להיות בעל אג'נדה והם לא צריכים להתנצל על דעותיהם, אך הייתי מצפה מאותם בעלי אג'נדה להודות בפה מלא באותם תבשילים ריחניים שנשלחים שוב ושוב לידיעות אחרונות. 
צריך הרבה מאוד חוצפה וחוסר מודעות עצמית כדי לתקוף את מקורות המימון (הפרטיים לחלוטין) של "אחים לנשק" בה בשעה שנאמני תורה ועבודה מקבלים מיליוני ₪ מהקרן לישראל חדשה. האם הם לא שאלו את עצמם מדוע קרן פילנטרופית שתורמת הון עתק לארגונים שמטרתם להילחם נגד מדינת ישראל, תורמת בעין יפה מאוד גם לארגון ציוני דתי? 
אי אפשר היה שלא להתייחס גם לגופה של כתבה, אבל האמת שלא היה שום גוף לכתבה הזו. "אחים לנשק" מפרסמים חומרי הסברה רבים ומגוונים התוקפים את פקודת השירות המשותף. נתונים אובייקטיבים, עדויות מכלי ראשון, מחקרים צה"ליים ודו"חות שונים המוכיחים לטענתם את הנזק של פקודת השירות המשותף. הכתבה לא מתייחסת עניינית כלל וכלל לכל הנ"ל ובמקום זאת היא מתעסקת בפרטי טריוויה כגון: מי הח"כ לשעבר שתרם להר המור? 
אתמול כתב לי שמואל שטח מנכ"ל נאמני תורה ועבודה: "עזרנו להבין את הנושאים האמיתיים שמדאיגים את ראשי קמפיין אחים לנשק". קראתי את הכתבה פעם שנייה ואפילו פעם שלישית כדי להבין מהם הנושאים האמיתיים שמדאיגים את ראשי קמפיין אחים לנשק. לא מצאתי אפילו רמז ל"נושאים האמיתיים". אני לא מבין למה שטח וחבריו בוחרים להשחיר ארגון לגיטימי במקום להתייחס עניינית לטענותיו. אולי, ואני אעזור לכם להבין – אין להם תשובות ענייניות.