דיקן מדעי הרוח באוניברסיטת חיפה קורא ליהודי התפוצות להפסיק לתרום לישראל

פרופ' גור אלרואי, דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה קרא ליהודים בחו"ל להפסיק את התרומות לישראל בעקבות ביטול מתווה הכותל ואישור חוק הגיור: "הדרך היחידה לשנות את המציאות היא להקפיא את התרומות לישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/17 15:34 ב בתמוז התשעז

דיקן מדעי הרוח באוניברסיטת חיפה קורא ליהודי התפוצות להפסיק לתרום לישראל
הרצאה באוניברסיטה, צילום: פלאש 90. tomer neuberg

פרופ' גור אלרואי, דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה, קורא ליהודים העולם לעצור את התרומות שהם מעבירים לישראל בעקבות הקפאת מתווה הכותל ואישור הצעת חוק הגיור. בעמוד הפייסבוק שלו הוא פרסם היום (שני) פוסט באנגלית המפציר ביהודים פרוגרסיביים בתפוצות להפסיק להעביר כסף ליוזמות ממשלתיות בישראל.

וכך כתב פרופ' אלרואי: "ממשלת ישראל נכנעה ללחץ המפלגות האולטרה אורתודוקסיות (חרדיות מ.כ) והחליטה להקפיא את המתווה ולהותיר את סוגיית הגיור בידי החרדים. הצהרותיהם של השרים  דרעי וליצמן נגד היהדות הפרוגרסיבית מזעזעות ואין להן מקום בשיח הציבורי בישראל או בחו"ל".

"הגיע הזמן, אחיי היקרים", ראשי היהדות הפרוגרסיבית, לשים סוף להתנהלות המביכה של ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו ולפעול נגדה. גינוי ציבורי לא מספיק, וגם לא ראיונות עם כלי התקשורת. הדרך היחידה לשנות את המציאות היא להקפיא את התרומות לישראל, לעודד ולתמוך במפלגות הישראליות שמבטיחות פלורליזם דתי". סיכם הדיקן מאוניברסיטת חיפה.