דיון דחוף בכנסת על הלחץ החברתי שיופעל על השמינסטיות באולפנה

היוזמה להבאת דיינים לאולפנות שיגבו במרוכז הצהרות לצורך פטור משירות צבאי, לא התקבלה ברוח טובה על ידי חלק מחברי ועדת החוץ והביטחון. לבקשת ח"כ רוזין בקרוב יתקיים על כך דיון בכנסת. במקביל ח"כ לביא עובדת על הצעת חוק שתסנדל את המהלך של ג'רבי

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/07/17 09:57 יח בתמוז התשעז

דיון דחוף בכנסת על הלחץ החברתי שיופעל על השמינסטיות באולפנה
נבהלו מיוזמת ג'רבי. ח"כ לביא ומיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בכנסת נבהלו מיוזמת השינוי בהליך הצהרת הדת של הבנות הדתיות ולבקשת מספר חברי כנסת, אושר אתמול (שלישי) קיום דיון דחוף בנושא שיתקיים בקרוב בוועדת החוץ והביטחון.

בשבוע שעבר נחשף ב'ידיעות אחרונות' כי מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, החליט כי החל משנת הלימודים הקרובה בנות דתיות לא יצטרכו ללכת לבתי הדין הרבניים כדי להצהיר על דתיותם, לשם קבל פטור משירות צבאי, אלא שדיינים יגיעו למוסדות הלימודים ויגבו מכל מי שתרצה את הצהרתה.

 

בעקבות היוזמה, ביקשה ח"כ מיכל רוזין ממרץ לקיים עליה דיון מהיר בוועדת החוץ והביטחון בכנסת ואל בקשתה הצטרפו חברים נוספים בועדה כמו  מרב מיכאלי (המחנה הציוני), מיקי לוי (יש עתיד), ענת ברקו (ליכוד) ורחל עזריה (כולנו). אתמול הודיעה נשיאות הכנסת כי הבקשה אושרה והדיון יתקיים בקרוב.

 

עוד נודע כי בעקבות המהלך של ג'רבי, מיהרה ח"כ עליזה לביא מיש עתיד לעמול על הצעת חוק שתחייב את צה"ל לקבל את הצהרות דת מבנות המעוניינות בכך באופן ישיר ולא דרך מוסדות הלימוד. לטענתה, "התרגיל של הרשות לשירות לאומי הוא שיאו של קמפיין אגרסיבי וממושך, שבא להלך אימים על צעירות דתיות המבקשות להתגייס לצה"ל".

 

ג'רבי עצמו הגיב לסערה סביב יוזמתו ואמר כי "לשירות הלאומי מגיעים אלפי מתנדבים ממצב סוציו־אקונומי נמוך, וחובתנו לפעול על מנת לצמצם הוצאות הכרוכות בשירות ובבזבוז ימי לימודים".