הנרצח בפיגוע באריאל: איתמר בן גל הי"ד

בן גל, 29, תושב הר ברכה, נדקר על ידי פלסטיני בפלג גופו העליון ומת מפצעיו בבית החולים. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. מצוד אחר המחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 14:34 כ בשבט התשעח

הנרצח בפיגוע באריאל: איתמר בן גל הי"ד
הנרצח בפיגוע באריאל, איתמר בן גל, צילום: יצחק מלמד

איתמר בן גל, 29, מהר ברכה הוא הגבר שנרצח היום (ב') בפיגוע דקירה בכניסה לאריאל. בן גל, נשוי ואב לארבעה ילדים, היה מחנך כיתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, ולימד מזה כמה שנים בישיבת הר ברכה. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 10:00 ביישובו.

אחר הצהריים הגיע מחבל פלסטיני לצומת הכניסה לאריאל, שם דקר את בן גל בפלג גופו העליון ופצע אותו באורח אנוש. צוותי מד"א בסיוע כוח רפואה צבאי העניקו לבן גל טיפול רפואי במקום, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה תוך כדי פעולות החייאה.

למרות המאמצים להצילו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המחבל הצליח להימלט מהזירה, וכוחות צה"ל ושב"כ סורקים במרחב בחיפוש אחריו.

זירת הפיגוע באריאל

זירת הפיגוע באריאלצילום: דוברות מועצת שומרון

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו שולחים תנחומים למשפחה. "אלה רגעים קשים אבל העם מתאחד ברגעים כאלה. כוחות צה"ל והשב"כ נמצאים במרדף אחר המרצח או המרצחים, ואנחנו נמצה איתם את הדין. אנחנו תמיד עושים את זה. אני שם את מבטחנו בכוחות הביטחון שעושים עבודה מצוינת".

חובש רפואת חירום של מד"א, מרדכי יעקב פדר, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה של צה"ל שהעניק במקום טיפול רפואי ראשוני מציל חיים לגבר כבן 40 ששכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל פעולות החייאה מתקדמות, תרופות ועצירת דימומים כשמצבו קשה מאוד".

חובש רפואת חירום במד"א, אנטולי קובלנקוב, שטיפל בפצוע ופינה אותו לבית החולים סיפר: "היינו בתחנת מד"א כשקבילנו את הקריאה על גבר שנדקר בכיכר אריאל ומיד יצאנו למקום. חברנו בשטח לכוח רפואה של צה"ל ולכונני מד"א שהגיעו למקום כשהם רכובים על אופנועים.

"הענקנו לפצוע ששכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה בסמוך לאוטובוס, טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ותרופות מיוחדות ופינינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי וביצוע פעולות החייאה לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש".

מדובר צה"ל נמסר כי "מחבל הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאריאל ודקר אזרח. קצין צה"ל שזיהה את המחבל רדף אחריו ברכבו ופגע בו. המחבל נמלט. כוחות צה"ל סורקים במרחב".

הנרצח בפיגוע באריאל, איתמר בן גל

הנרצח בפיגוע באריאל, איתמר בן גל, בברית של בנו לפני כחצי שנהצילום: יצחק מלמד

זירת הפיגוע באריאל

זירת הפיגוע באריאלצילום: מד"א

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בעקבות הפיגוע: "אירוע קשה מאוד. מחזקים את חיילי צה"ל, לצערנו מדובר במקום עליו התרענו אינספור פעמים בעבר, מקום שמשמש כמקום לירידה של המוני שבח"ים מהתחבורה הציבורית הישראלית בשומרון.  פיגוע קשה שני בחודש. תושבי השומרון חזקים. הטרור לא ינצח אותנו". 

הלוויתו של איתמר בן גל תצא תתקיים מחר בשעה 10 בהר ברכה