דיווח ערבי: חמאס נערך לפתיחת מלחמה מצד ישראל בימים הקרובים

בעיתון "אל חיאת", שיוצא לאור בלונדון, דווח על כך שארגוני הטרור העזתים העלו את רמת הכוננות מחשש שישראל תנצל תרגיל בדרום ותפתח במבצע צבאי ברצועה. בלי קשר לדיווח אמרו בדו"צ כי התרגיל "תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2018 לשמירת הכשירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 08:55 יט בשבט התשעח

דיווח ערבי: חמאס נערך לפתיחת מלחמה מצד ישראל בימים הקרובים
מחנה של חמאס , צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

האם תרגיל צה"ל בדרום הוא רק עילה לפתיחת מבצע צבאי ברצועת עזה? כך טוען ארגון חמאס כפי שפורסם הבוקר (ראשון) בעיתון הערבי המתפרסם בלונדון "אל חיאת"

לפי הפרסום, שהובא ב'מעריב', ארגון הטרור העזתי וארגונים נוספים העריכו בסבירות של קרוב למאה אחוז כי ישראל תנצל את גיוס הכוחות הרבים לכאורה שעשתה לשם התרגיל למטרת תקיפה בעזה.

בעיתון ציטטו בכירים בחמאס, כמו מנהיג הארגון ברצועה יחיא סינוואר, שלהערכתו העימות הבא יפרוץ בימים הקרובים. בנוסף,לפי הדיווח ארגוני הטרור בעזה הכריזו על רמת כוננות גבוהה, פינו את בכיריהם ופעולה ערה של כוחות הביטחון הורגשה בעיר.

נגמ"שים צה"ליים. תמונת ארכיון

נגמ"שים צה"ליים. תמונת ארכיוןצילום: פלאש 90. באסל עווידאת

אמש החל צה"ל ב"תרגיל רחב לתרגול הכשירות והמוכנות לחירום ביחידות פיקוד הדרום, זרוע היבשה והרשת הלוגיסטית בזירת הדרום". בדובר צה"ל הקפידו לציין כי התרגיל "תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2018 לשמירת הכשירות, מוכנות וכוננות הכוחות, בסדיר ובמילואים".
 
עוד נכתב בהודעה כי "במסגרת התרגיל יופעל 'חייגן' טלפוני לגיוס אנשי מילואים ותורגש תנועה ערה של רכבי ביטחון באזור עוטף עזה". התרגיל צפוי להסתיים ביום רביעי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן