דיווח: נתניהו יהיה מוכן לויתורים במסגרת תכניתו של טראמפ

לפי טענותיהם של דיפלומטים זרים ראש הממשלה אמר לנשיא צרפת כי הוא מחכה להתעדכן ביוזמת השלום של נשיא ארה"ב. משרד ראש הממשלה: "מכחישים בתוקף שהוא דיבר על פשרות וויתורים. נראה שיש אינטרס אירופי להציג אחרת את הדברים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/17 07:26 כה בכסלו התשעח

דיווח: נתניהו יהיה מוכן לויתורים במסגרת תכניתו של טראמפ
בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה מוכן לויתורים במסגרת תכנית השלום של נשיא ארה"ב, כך הוא אמר בפגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וכפי שפורסם אמש (ג') בחדשות עשר.

לפי הפרסום דיפלומטים אירופים שמעודכנים בפרטי הפגישה בין השניים טענו שמקרון אמר לנתניהו כי "טראמפ אמר לי שיציג תוך כמה חודשים תכנית שלום שתהיה שונה מהיוזמות הקודמות. זה יהיה מהלך שיטלטל את הסטטוס-קוו".

בתגובה השיב לו ראש הממשלה כי הוא מעוניין להמתין לפרטי יוזמתו של נשיא ארה"ב, אך לצד זה ציין כיבמידה והתנאים יבשילו הוא יהיה מוכן לעשות ויתורים במסגרת אותה תכנית שלום. "הבעיה היא שאחרי ההצהרה של טראמפ על ירושלים יהיה מסובך לקדם יוזמת שלום", אמר מקרון, "צריך יהיה לחכות כמה שבועות או חודשים כדי שהאווירה תתקרר".

במשרד ראש הממשלה הכחישו הדברים שפורסמו בחדשות עשר ואמר כי הם "מכחישים בתוקף שראש הממשלה דיבר על פשרות וויתורים. ראש הממשלה נתניהו אמר שהוא מניח שתכנית טראמפ תאתגר אותו ואת אבו-מאזן. כנראה שיש אינטרס אירופי להציג אחרת את הדברים".