דיווח: מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס בעסקת השבויים

בישראל מכחישים, אך בתקשורת הערבית ממשיכים להתעקש שמאחורי הקלעים נרקמת עסקה לשחרור מאות מחבלים תמורת חללי צה"ל והאזרחים המוחזקים בעזה. שמחה גולדין: "'הבנים שלנו הם לא 'גופות' - הם חללים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/07/17 10:22 טז בתמוז התשעז

דיווח: מצרים מתווכת בין ישראל לחמאס בעסקת השבויים
פעילי חמאס ברצועת עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"ארבעה שבויים ישראלים" תמורת מאות מחבלים, זו מטרת חמאס שמקווה להגיע לעסקה עם ישראל בתיווך מצרי, כך דווח הבוקר (שני) בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.

למרות ההכחשות מירושלים, מדווח בעיתון כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר, סיכם עם בכירים במצרים כי הם ינהלו בשמם את המשא ומתן עם ישראל, בדומה לעסקת שליט.

עוד נכתב בעיתון, כי משלחת מטעם חמאס הגיע לקהיר לאחר שמשלחת ישראלית שהתה שם לפני כשבועיים. סינוואר ורוחי מושתהא, חבר הלשכה המדינית של חמאס, צפויים להוביל מהלך שבמסגרתו ישוחררו גם מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין, אחמד סעדאת, וחבר הוועד המרכזי של תנועת פתח, מרואן ברגותי.

לאה ושמחה גולדין

לאה ושמחה גולדיןצילום: פלאש 90

 

מי שהתייחס לדיווחים השונים בתקשורת הערבית על עסקה אפשרית בין חמאס לישראל, הוא פרופ' שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין הי"ד.

בראיון לגלי צה"ל הוא ביקר את התנהלות הממשלה מול חמאס ואמר כי "על החמאס יש לחץ בינלאומי גדול. הגורם היחידי שלא מפעיל לחץ - זו מדינת ישראל, אנחנו ממשיכים להכיל אותם".

בהמשך הוא הוא הוסיף כי "ראש הממשלה אמר שאם יגעו בחשמל בעזה יהיו מרגמות. סגרנו את החשמל - ראינו מרגמות?". גולדין  גם ביקש לשנות את הטרמינולוגיה בכל מה שקשור לבנו ולאורון שאול שנהרגו, "תפסיקו להפוך את הבנים שלנו ל-'גופות' - הם חללים".