דיווח: גבאי מתכוון לשריין את אהוד ברק ברשימת העבודה

לפי הדיווח השניים סיכמו כי ברק לא יתמודד על ראשות הממשלה ובתמורה הוא יקבל את תפקיד שר הביטחון במידה והעבודה תנצח בבחירות. ברק: "פייק ניוז'. לא היו דברים מעולם". גבאי: "הדברים יבחנו רק סמוך לבחירות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/17 08:28 כג באב התשעז

דיווח: גבאי מתכוון לשריין את אהוד ברק ברשימת העבודה
אהוד ברק חוזר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם אהוד ברק בדרך חזרה לחיים הפוליטיים? ב'ישראל היום' דווח הבוקר (שלישי) כי בין ברק ליו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, מתנהלים מגעים שמטרתם שילובו של ראש הממשלה לשעבר במקום גבוה ברשימת המפלגה. ברק מצידו מכחיש את הידיעה ומכנה אותה "פייק ניוז".

לפי הדיווח, ברק עתיד לוותר על  האפשרות שיתמודד על ראשות המפלגה והממשלה, ובתמורה הוא יקבל שיריון גבוה והבטחה להתמנות לתפקיד שר הביטחון, במידה ומפלגת העבודה תנצח בבחירות הבאות.

גורמים המעורבים בשיחות ציינו כי ברק לא יהיה מוכן מצד אחד להתמנות לתפקיד כמינוי חיצוני ומצד שני הוא לא מעוניין להתמודד בפריימריז. על כן האופציה המועדפת עליו היא שימוש בסמכות השיריון של גבאי שידאג לשלב אותו במקום גבוה ברשימה.

אבי גבאי

אבי גבאיצילום: מרים אלסטר פלאש 90

בין השינויים שיו"ר העבודה הנבחר מנסה להעביר, הוא הקמת כוורת של אנשי ביטחון לשעבר שיחפו על היעדר הניסיון הביטחוני של העומד בראש המפלגה. בין השמות שעלו הם עמירם לוין, יום טוב סמיה ועמר בר־לב. לי הפרסום גבאי מעוניין לצרף גם את הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ, וגבי אשכנזי, שבינו לבין ברק שוררת מתיחות מאז עבדו יחד ומאז פרשת הרפז.

ב'ישראל היום' מדווחים כי בין גבאי לברק כבר נערכו מספר שיחות טלפון בנושא ומי שככל הנראה תיפגע משיריונו של ברק היא ח"כ ציפי לבני שתיאלץ להסתפק במספר קטן של שיריונים של תנועתה ברשימה המשותפת עם מפלגת העבודה.

אהוד ברק הגיב לכתבה ובציוץ בטוויטר הכחיש את הנאמר בה: "כותרת ראשית נטולת בסיס. השפעת החום על 'ישראל היום'. 'פייק ניוז'. למה להתאמץ לקבל תגובות? הנה תגובתי: להד"ם"

מלשכת גבאי נמסר כי הוא "סבור שברק הוא איש ראוי אולם אין כרגע כל מגעים איתו מעבר לזה. הדברים יבחנו רק סמוך לבחירות". לגבי הקמת קאדר של אנשי ביטחון בראשות ברק לצידו של גבאי נמסר כי "אין דבר כזה".