דיווח: הצעה לחמאס כוללת גופות מחבלים תמורת מידע על ישראלים

על פי מקורות מצריים: גורמים ביטחוניים במצרים הציעו לחמאס עסקת חילופי אסירים בחסות הצבא המצרי. על פי העסקה ישראל תעביר גופות מחבלים לידי חמאס, בתמורה למידע על אסירים המוחזקים בשטח הרצועה. הוריו של הדר גולדין הי"ד נפגשו עם שליחו של טרמפ במזרח התיכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/17 12:54 כג באלול התשעז

דיווח: הצעה לחמאס כוללת גופות מחבלים תמורת מידע על ישראלים
לאה ושמחה גולדין, צילום: פלאש 90

גורמים ביטחוניים במצרים הציעו לחמאס נוסחה לחילופי שבויים עם ישראל – בדיווח, שהובא מפי מקורות בקהיר, צוין כי המצרים הציעו לחמאס את חסותו של המודיעין המצרי לעסקה כדי לדלג על מחלקות שעלו בענייני האסירים במסגרת עסקת שליט בשנת 2011. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-קודס" הרואה אור בירושלים.

העסקה שהוצעה כוללת העברה של 39 גופות פלסטינים בהם מחזיקה ישראל מאז צוק איתן, 19 מתוכן – פעילי חמאס. בתמורה, חמאס יעביר לישראל מידע אודות הישראלים הישראלים המוחזקים בעזה. עוד פורסם כי על פי העסקה ישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו במקביל כניסה למשא ומתן "אמיתי ורציני" שיוביל לעסקת חילופי אסירים, שהצדדים יסכימו לה תוך מגעים לא ישירים בחסות מנגנוני המודיעין המצריים. המקורות ציינו עוד כי קיים סיכום ישראלי-מצרי במסגרתו התחייבה ישראל לכבד כל מסגרת למשא ומתן במידה ויושג הסכם עם חמאס.

בתוך כך, אתמול נפגשו שמחה ולאה גולדין, הוריו של חלל צה"ל הדר הי"ד עם שליח נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט."באנו הנה להיפגש עם אנשי קונגרס ואנשי ממשל אחרי סדרה של פגישות גם באו"ם", אמר האב שמחה גולדין לחדשות וואלה.  "הדר נהרג בזמן הפסקת האש שערבו לה האו"ם וארצות הברית", הוסיף גולדין. "מאז אנחנו דורשים שהם יהיו גם אחראים לתוצאות ויפעילו לחץ על החמאס. החבר'ה של גבעתי, אם הם לא היו בנוהל של הפסקת אש הם היו יורים בחזרה"