"דו"ח" חדש של ועדה באו"ם: צה"ל מתעלל בילדים פלסטינים

באו"ם ממשיכים בעויינות כלפי ישראל ובדו"ח מיוחד טוענים כי ישראל משתמשת בכוח מופרז כלפי הפלסטינים ומבצעים "הרג ללאמשפט ולהוצאות להורג". השגריר דנון אמר שיפעל לביטול המסמך, "עלילת דם נוספת נגד ישראל. לא ניתן להוציא את דיבתם של חיילי צה"ל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/06/17 11:49 כא בסיון התשעז

"דו"ח" חדש של ועדה באו"ם: צה"ל מתעלל בילדים פלסטינים
היילי ודנון בסיור צבאי, צילום: פלאש 90. מתי שטרן

הורגים ללא משפט ומענים ילדים פלסטינים. אלו הטענות העיקריות שעולות מדו"ח שפורסם היום (חמישי) ע"י ועדת האו"ם לעניני חברה וכלכלה של מדינות מערב אסיה.

בדו"ח נכתב בין היתר כי "צה"ל וכוחות הביטחון הישראליים ממשיכים להפעיל כוח מופרז ולא פרופורציונלי נגד הפלסטינים ובכך מובילים בחלק מהמקרים להרג ללא משפט ולהוצאות להורג". עוד נטען כי "בתקופה שבין 1 באפריל 2016 ו-31 במרץ 2017 כוחות הבטחון הישראליים הרגו 63 פלסטינים, מתוכם 19 ילדים, ופצעו 2,276 נוספים, מתוכם 562 ילדים".

ישראל מואשמת במסמך גם ב-"עינויים של ילדים פלסטינים, בידוד של עצירים ללא זכות הגנה משפטית והתעללות בשובתי רעב". בנוסף לכך מציינים מחברי הדו"ח כי למרות שהוגשו למעלה מאלף תלונות על התעללות מצד חיילי צה"ל מאז 2001, אף לא תלונה אחת התפתחה לחקירה פלילית.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את ממצאי הדו"ח והצהיר כי יפעל לביטולו ודחייתו בידי האו"ם. לדבריו, "זוהי עלילת דם נוספת נגד ישראל. כפי שהצלחנו להביא לביטולו של הדו"ח המופרך הקודם כך ניאבק גם בדו"ח המעוות והשקרי הזה. לא ניתן להוציא את דיבתם של חיילי צה"ל".

לפני כשבוע בזמן ששגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, ביקרה בישראל ונפגשה עם ראש הממשלה נתניהו, היא הבהירה שלא תשלים עם העויינות והשקרים נגד ישראל, "אם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות, והאו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי. אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה''.