דווקא באל על: ירושלים אינה מוגדרת כבירת ישראל

המפה האינטראקטיבית במטוס הדרימליינר החדש מציגה את ירושלים כעיר "קדושה", אך לא כבירתה של ישראל כפי שמוזכר כלפי בירות אחרות ברחבי העולם. בחברה אמרו כי הנושא מוכר ומטופל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 15:33 כו בשבט התשעח

דווקא באל על: ירושלים אינה מוגדרת כבירת ישראל
מטוס הדרימליינר של אל על, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

עיר "קדושה" בלבד, דווקא בחברת התעופה הלאומית: המפה האינטראקטיבית במטוס הדרימלייינר החדש של אל על מציגה את ירושלים כעיר "קדושה" אך לא כבירת ישראל, פי שמוזכר כלפי בירות אחרות ברחבי העולם, כך פורסם במקור ראשון. 

בלחיצה על הערך ירושלים במסך המגע נפתח חלון שבו נכתב: "ירושלים משלבת את העיר העתיקה והמודרנית ושופעת במונומנטים עשירים בהיסטוריה המתפרשת לאורך יותר מ-4,000 שנה. ירושלים היא אחד מהאתרים המקודשים ביותר בעולם לנצרות, יהדות ואסלאם ומכילה מספר רב של מקומות בעלי משמעות עמוקה לשלוש הדתות".

באל על הסבירו כי האפליקציה שנמצאת בכל מטוסי הדרימליינר בעולם תורגמה במלואה לעברית עבור חברת אל על. בעקבות כך, האפליקציה של חברת פנסוניק מופיעה באל על כפי שהיא מופיעה בשאר המטוסים, עם טקסט שאינו מכיר בירושלים כבירת ישראל.

בחברה אמרו עוד כי הם מכירים את הנושא וכי הוא כבר מטופל. לדבריהם, מדובר בתיקון מסובך שדורש התערבות של גורמים מישראל, מאירופה ומארה"ב וכי בימים הקרובים הטקסט יעודכן. בחברה מבטיחים כי במטוסים הבאים של דרימליינר יופיע הטקסט המעודכן שמגדיר את ירושלים כבירת ישראל.