דוד אלחיאני ל'כיפה': "למה לעזאזל צריך לקדם בניה פלסטינית על אדמות מדינה? "

על רקע ההתנגדות בימין לבניית 14 אלף יחידות בקלקיליה ולקראת ישיבת הקבינט, אומר יו"ר המועצה האזורית בקעת הירדן כי הוא לא מבין מדוע שר הביטחון קיבל את עמדת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, "הוא טועה. ואם מחר יחליטו השרים להתנגד, אז הוא יפעל בניגוד לעמדת הקבינט?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/07/17 17:23 יז בתמוז התשעז

דוד אלחיאני ל'כיפה': "למה לעזאזל צריך לקדם בניה פלסטינית על אדמות מדינה? "
תומך בבניה. השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תכנית הבניה בקלקיליה של 14,000 יחידות דיור, תובא מחר (רביעי) לדיון בקבינט המדיני-בטחוני ובימין תולים תקוות רבות שהשרים יציבו תמרור עצור בפני המנהל האזרחי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ושר הביטחון אביגדור ליברמן שמגבה אותם.

בספטמבר האחרון אושרה תכנית 'המקל והגזר' בישיבת הקבינט ובימין יש מי שטענו כי היא הושגה בהרכב חסר ובלי מתן אפשרות לשרים לעיין בה וכי בפועל דובר על הסדרת בניה פלסטינית קיימת ולא על בניה חדשה.

כשפורסמה הכוונה להרחיב את הבניה בקלקיליה, הביעו שרים רבים את התנגדותם, כששרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, דרשו להקפיא אותה עד לדיון שאמור להיערך מחר בקבינט.

אתמול הצהיר השר ליברמן, כי תכנית הבניה בבעיר הפלסיטנית היא עובדה מוגמרת והסביר כי  "6,300 בתים ייבנו. אם מחברון יצאו 19 מחבלים, בגל האחרון מקלקיליה יצא ניסיון דריסה אחד. זה המקלות והגזרים. היחידות דיור כבר יוצאות לשיווק אין מקום לוויכוח".

תולה תקוות בקבינט. אלחיאני

תולה תקוות בקבינט. אלחיאניצילום: פלאש 90. יוסי זמיר

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, מותח ביקורת על התכנית ומקווה ששרי הקבינט יבטלו אותה. "זה לא חדש", הוא אומר ל'כיפה', "שהמנהל האזרחי עוקף את מדיניות ממשלת ישראל ומקדם תכניות לבניה פלסטינית גם בשטחי C".

לדוגמא הוא מציין כי בבקעת הירדן הוא גילה 7 תכניות בניה של כ- 2,000 מגרשים שיכולים לאכלס אלפי יחידות דיור, "כשהעברתי את הממצאים לאביחי מנדלבליט, שהיה אז מזכיר הממשלה, הוא פשוט נדהם. הוא פנה למתאם הפעולות בשטחים והורה לו שעל תכנית כזאת צריכה ליידע את הממשלה". לדבריו, אלו תכניות שהוא יודע עליהן, "אני לא רוצה לחשוב כמה תכניות נרקמות במחשכים ורחוק מעיני השרים".

בהמשך הוא מאשים את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואומר כי הוא "מנהל מדינה בפני עצמה בלי שום גיבוי וסמכות. הוא חושב שתפקידו לקדם בניה פלסטינית. למה לעזאזל צריך לקדם תכניות בניה לפלסטינים על אדמות מדינה? אני לא מתנגד לקידום תכניות פלסטיניות, אבל צריך לעשות זאת בצורה מושכלת, על אדמות פרטיות שלהם בשטחי A ו-B אבל למה בשטחי מדינה?".

על דבריו של שר הביטחון הוא אומר כי הוא "מצר על זה שליברמן הודיע שהתכניות יצאו לפועל מבלי ששרי הקבינט הביעו את דעתם. השר בחר לקבל את עמדת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואני חושב שהוא טועה. ואם מחר יחליט הקבינט להתנגד אז הוא יפעל בניגוד לעמדת הקבינט?".

לשיטתו של אלחיאני הקבינט יצטרך מחר "לעצור הכל ולערוך חשיבה מחודשת. על השרים להגדיר למתאם פעולות הממשלה בשטחים את תפקידו ולהסביר לו שהוא לא כולל קידום בניה פלסטינית. תפקידו הוא לתאם את פעולות והחלטות הממשלה בשטח. מבחינתי, כל דבר אחר זה לחתור תחת הממשלה".

הרחבת העיר תתרום לבטחון המדינה? בניה בקלקיליה

הרחבת העיר תתרום לבטחון המדינה? בניה בקלקיליה                                     צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כחלק מתכנית 'המקל והגזר' שהוא יזם, ציין שר הביטחון כי כי פעולות הטרור מקלקיליה התצעטו מאוד בתקופה האחרונה. עם זאת יש לציין כי לפני מספר שבועות עצר כוח צה"ל שלושה מבוקשים בעיר על מעורבותם בפעילויות טרור שונות, וכן את העובדה שראש העיר הפלסטינית, האשם אלמסרי, מזוהה עם ארגון הטרור חמאס.

גורם המעורה בסוגיה אומר ל'כיפה' כי גם הסיבה הדמוגרפית אינה מספיקה כדי להכשיר את אישור תכניות הבניה. "אוכלוסיה העיר מונה על פי התב"ע, 51 אלף תושבים שמגיעים מ- 10,000 משפחות". חישוב מהיר מגלה שבמשפחה ממוצעת בעיר יש 5 נפשות בלבד.

עוד מוסיף אותו גורם כי כבר שנים שהרשות הפלסטינית מנסה לקדם את 'תכנית פיאד', שמטרתה זליגה של בניה פלסטינית לשטחי C שמוגדרים כשטחי מדינת ישראל "ומה עושה מול זה ממשלת ישראל? בונה 14 אלף יחידות דיור לאוכלוסיה שאמורה לגור בשטח A?"

לסיום הוא שואל "כיצד הגדלת העיר, השוכנת קילומטרים ספורים מערי השרון ומחופי הים, בעשרות אלפי תושבים של העיר תתרום לבטחון מדינת ישראל?"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן