דודי סלע ויתר על זכיה אפשרית במאות אלפי שקלים כדי לא לשחק ביום כיפור

הטניסאי הישראלי פרש במהלך שלב רבע הגמר בטורניר שהתקיים בסין מחשש שהוא יגלוש לתוך זמני הצום. "אין זמן", אמר לשופט לפני שירד מהמגרש. לעומתו כדורגלן ישראלי דווקא שיחק לפני צאת החג

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 00:01 יא בתשרי התשעח

דודי סלע ויתר על זכיה אפשרית במאות אלפי שקלים כדי לא לשחק ביום כיפור
לא הסכים לשחק ביום כיפור. דודי סלע, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ספורטאים ישראלים לא מעטים נאלצים להתמודד מידי שנה עם ההחלטה האם להתחרות ביום כיפור או לוותר ובכך לספוג הפסדים כספיים ומקצועיים. שניים מהם קיבלו בסוף השבוע שתי החלטות מנוגדות, האחד הפסיק את משחקו בערב החג מחשש שיגלוש לזמן כניסת הצום והשני דווקא בחר לעלות ולשחק בעיצומו של יום התענית.

הטינסאי הישראלי דודי סלע, המדורג 77 בעולם, הצליח להעפיל לשלב רבע הגמר בטורניר שנזן שבסין שנערך שלשום (שישי). את המערכה הראשונה הוא הפסיד לטניסאי אוקראיני, אך הצליח לנצח את המערכה השנייה ולהשוות את התוצאה.

בתחילת המערכה השלישית, כשהמאבק היה בעיצומו על העליה לשלב חצי הגמר בטורניר שסך פרסיו עמד על 666 אלף דולרים, הודיע סלע כי הוא פורש מן המשחק בשל החשש שהוא ייימשך לתוך יום כיפור. "אין זמן", אמר סלע לשופט בזמן שהוגיע לו כי הוא פורש ואילו יריבו אמר לאחר המשחק: "הופתעתי מהפרישה של סלע, לא הייתי מודע למצב". יש לציין כי המארגנים ניסו להתחשב בישראלי והקדימו את משחקו, אך גם זה כאמור לא עזר לו לסיים את המשחק לפני כניסת החג.

מי שלא נהג כמו סלע הוא הכדורגלן הישראלי עמרי אלטמן, שעלה לשחק במדי קבוצתו היוונית פנאתינייקוס לפני מוצאי הצום ועזר לה לנצח במשחק.