דגן לנתניהו: שנה את שמו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים

בפנייה לראש הממשלה ושר הביטחון טען ראש מועצת שומרון כי בשם היחידה הקיים יש "משום נקיטת עמדה בצה"ל בנוגע לאזור שנמצא בלב המחלוקת הפוליטית". הוא דרש לכנות את השם ל"מתאם הפעולות ביו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/18 12:09 ו בניסן התשעח

דגן לנתניהו: שנה את שמו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים
הזוג נתניהו בשומרון, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה היום (ה') במכתב חריף לראש הממשלה ולשר הביטחון, בו דרש לשנות את שמה של יחידת מתאם הפעולות בשטחים ל"מתאם הפעולות ביו"ש".  

המכתב נשלח בעקבות פניית ארגון "תורת לחימה למען צה"ל" לדגן, שבה התבקש לקדם את הנושא. בארגון אמרו כי "מדובר בשינוי נצרך גם אם באיחור. ברור שצה"ל, שהוא צבא יהודי במדינה יהודית המחנך דורות של לוחמים לאהבת העם והארץ, לא יכנה את המולדת בכינוי הפוליטי 'שטחים' אלא בשם ההיסטורי "שומרון יהודה ועזה", בדומה לחטיבות המרחביות הקיימות. וזאת עם ציון 70 להקמת המדינה ו-50 לשחרר יהודה ושומרון".

ליברמן ואיזנקוט

ליברמן ואיזנקוטצילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

בעקבות הדברים פנה דגן לראש הממשלה ולשר הביטחון וכתב: "עם ציון 70 שנה למדינת ישראל ו-50 שנה לשחרור יהודה ושומרון יש לשנות את שם מתאם הפעולות בשטחים ל'מתאם הפעלות ביו"ש'. המונח שטחים כבושים הוא מונח שגוי. מדובר באזורים בהם התרחשו אירועי התנ"ך. המקומות שהם בסיס זכותנו על הארץ הם ירושלים יהודה ושומרון".

לדבריו, "שם זה יש בו משום נקיטת עמדה בצה"ל בנוגע לאזור שנמצא בלב המחלוקת הפוליטית בישראל. אין זה ראוי שצה"ל ינקוט עמדה בנושא פוליטי מובהק, גם לא למראית עין. 

"לכך יש להוסיף את העובדה שהן ממשלת ישראל וכיום אפילו הממשל הארה"ב רואים בהתיישבות ביו"ש חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. תמוה שאין הלימה בין מדיניות הממשלה בנושא זה לצה"ל". 

את מכתבו סיים דגן בדרישה "לשנות לאלתר את שם היחידה והממונה עליה כפי שראוי היה שייעשה מזמן".