דב קלמנוביץ': החרדים משתלטים על גבעת מרדכי

שני מבני גן חדשים שהיו אמורים להימסר לחנוך הממלכתי דתי יעברו לחינוך החרדי. דב קלמנוביץ במכתב חריף לראש העיר דורש: תעמדו בסיכומים. תגובת העירייה: לא היו סיכומים כאלו

חדשות כיפה משה מאירסדורף 06/07/16 20:19 ל בסיון התשעו

דב קלמנוביץ': החרדים משתלטים על גבעת מרדכי
cc by dov kalmanovitz, צילום: cc by dov kalmanovitz

בשיטה שמזכירה מעט את סיפור האולפנה בבני ברק מנסים גורמים פוליטיים חרדים לנכס לעצמם שני מבני גן חדשים שהיו מיועדים לחמ"ד בשכונת גבעת מרדכי.

"שכונת גבעת מרדכי הייתה במשך שנים מעוז של הציונות הדתית בירושלים ורבים מסמליה גרו וגרים בה. זבולון אורלב, הרב איסר קלונסקי, דוד הדרי, מכון לב ישיבה תיכונית ועוד. אני מזהה מגמה של עסקנים חרדים להשתלטות על השכונה על חשבון הציונות הדתית". כך אומר היום המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ' שמתאר כיצד הוא מזהה את התהליך.

"ישיבת חברון גם הייתה בשכונה", הוא מסביר, "אבל זה היה ישיבה בלי כולל ולכן לא היו נשואים שחישו לגור בקרבת מקום. בשנים האחרונות יש מגמה של עסקנים להכניס יד ורגל בשכונה. חסידות ראדין פנתה לעירייה לפני כשנה וביקשה להקים בית כנסת מעל שני גני ילדים חרדים שהיו שם. למרות שהייתי נגד הוחלט לאשר. לאחר זמן, התברר שאפשר לבנות שם, בגלל השיפוע, ארבע כיתות, וסוכם ששתי כיתות יהיו לחינוך החרדי ושתי כיתות גן יהיו לחינוך הממלכתי דתי. אבל כעת התברר לי שכל ארבעת הכיתות מיועדות לציבור החרדי וזה בעייתי משתי סיבות: הראשונה, רוב התלמידים החרדים בכלל לא מהשכונה ודווקא החינוך הממלכתי דתי נמצא במצוקה של גנים".

קלמנוביץ פנה היום לראש העיר, ניר ברקת במכתב שבו נאמר: "זוהי פגיעה חמורה בצרכי השכונה ובציבור הדתי לאומי המתגורר בה. אין סיבה שילדים מהציבור הדתי לאומי שגרים בשכונה לא יקבלו את המבנים החדשים שהובטחו להם ויופלו לרעה. אבקש שתנחה את הדרג המקצועי לעמוד במה שסוכם בעבר ולשבץ את ילדי השונה מהציבור הדתי לאומי לאותן כיתות גן".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד לנאמר, ההחלטה על דרך חלוקת ארבעת הגנים לא סוכמה. בכוונת ראש העיר לקיים השבוע ישיבת ראשי סיעות שתדון בנושא. כתמיד פועל ראש העיר להביא להסכמות רחבות ככל הניתן וכך גם בנושא זה, ואינו מנהל את השיח עם חברי המועצה באמצעות התקשורת".

(צילום: העתק)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן