גרינבלט: "הגיע הזמן שאבו מאזן יבחר בין שנאה לשלום"

השליח האמריקני למזרח התיכון גינה את השתלחותו של יו"ר הרשות הפלסטינית בשגריר ארה"ב בישראל, ואמר כי הן "אינן ראויות". דוברת מחלקת המדינה: "ההתבטאויות שערורייתיות ולא מועילות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 08:34 ד בניסן התשעח

גרינבלט: "הגיע הזמן שאבו מאזן יבחר בין שנאה לשלום"
גרינבלט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"התבטאויותיו של אבו מאזן נגד חברי ממשל וחברי השגריר פרידמן אינן ראויות", כך כתב הלילה (ג') השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להשתלחותו של יו"ר הרשות הפלסטינית בשגריר ארה"ב בישראל.
 
"הגיע הזמן שאבו מאזן יבחר בין רטוריקה של שנאה לבין שיפור איכות החיים של עמו והובלתו לשלום ולשגשוג", הוסיף.

עם זאת ציין גרינבלט כי "אנחנו מחויבים לעם הפלסטיני ולשינויים שחייבים להתרחש כדי להוביל לשלום ולדו-קיום. אנחנו עומדים להשלים את ניסוח תכנית השלום ונקדם אותה בנסיבות המתאימות".

גם דוברת מחלקת המדינה, הת'ר ניוארט, גינתה את דברי אבו מאזן, וכתבה: "ההתבטאויות של הנשיא הפלסטיני שערורייתיות ולא מועילות. אנו דוחקים ברשות הפלסטינית להתמקד בשיפור איכות החיים של הפלסטינים ובהתקדמות לעבר השלום. הממשל מחויב לחלוטין למטרות אלו".

אמש התייחס אבו מאזן לציוצו של פרידמן בעקבות פיגוע הדקירה בירושלים, שבו תקף את הרשות הפלסטינית על כך שלא גינתה את האירוע, וכינה את השגריר "בן כלב".

פרידמן לא נשאר חייב, ובמהלך נאומו בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות אמר: "שלושה יהודים נרצחו בדם קר והתגובה מהרשות הפלסטינית הייתה דממה. אבו מאזן בחר להגיב, ראיתי את תגובתו באייפון שלי לפני כמה דקות, והוא קרא לי 'בן כלב'. זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית? אני לא אחליט. אשאיר את זה לכם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן