גרים במטה בנימין? לא תוכלו להיקבר בבית העלמין האזורי

תושבי המועצה האזורית טוענים כי עיריית מעלה אדומים מסרבת לאפשר להם לקבור את יקיריהם בשטחה, זאת למרות שחתמה על הסכם בנושא. בעקבות כך, הלווייתה של תושבת אדם התעכבה והתאפשרה רק בהתערבות גורמים ממשלתיים

חדשות כיפה דויד ליבנה 20/12/17 13:45 ב בטבת התשעח

גרים במטה בנימין? לא תוכלו להיקבר בבית העלמין האזורי
ארכיון. בית עלמין, צילום: פלאש 90. דוד כהן

מה עושים תושבים במועצה האזורית מטה בנימין שרוצים לקבור את יקיריהם שנפטרו? לפי רישיון הקבורה מטעם המשרד לשירותי דת ומתוקף הסכם שעליו חתמה עיריית מעלה אדומים עם הביטוח הלאומי, תושבי האזור רשאים להשתמש בבית העלמין שבמישור אדומים לצורך קבורת יקיריהם. אלא שכמה מהתושבים טוענים כי נתקלו בסירוב מצד גורמים בעיריית מעלה אדומים שמתנגדת לאפשר להם לעשות זאת.

מקרה שכזה קרה הבוקר, עת תושבת היישוב אדם נפטרה ומשפחתה ביקשה לקבור אותה בבית העלמין האמור. לטענת המשפחה, היא נתקלה בסירוב, ולכן הגופה הוחזקה בבית החולים במשך שעות ופרסום מועדי ההלוויה והשבעה התעכב. רק בהתערבות ראש המועצה והמנכ"לים של משרדי הפנים והדתות קיבלה המשפחה אישור לקבור את האישה במישור אדומים.

במכתב ששלח ראש אגף הקבורה במשרד לשירותי דת, יצחק ישי, למנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח מעלה אדומים, יעקב ברוש, נאמר: "לאחרונה, ובפרט בימים האחרונים, אנו נתקלים בסירובכם לקבור נפטרים אשר אתם מחויבים להביאם לקבורה במעלה אדומים מתוקף ההסכם עם הביטוח הלאומי ורישיון הקבורה מטעם משרדנו. מעבר לכך שבית העלמין הוקצה לכם על ידי המנהל האזרחי בייעוד של בית עלמין אזורי ולכן ניתן שטח יחסית גדול.

"אי לכך אבקשכם להביא לקבורה לאלתר ולמנוע הלנת המת וחילול כבוד המת את הנפטרת תושבת אדם-גבע בנימין. לצערי, ובמידה ולא תיענו להנחייתנו, משרדנו ישקול את כלל הצעדים החוקיים שיכול לנקוט, כולל הזמנה לשימוע בטרם שלילת רישיון הקבורה".

מעיריית מעלה אדומים נמסר בתגובה: "עיריית מעלה אדומים השקיעה יותר משבעה מיליון שקל בפיתוח ובניית בית העלמין במישור אדומים. כמו כן, העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים בשנה בתחזוקת בית העלמין. המועצה האזורית מטה בנימין טרם הביע נכונות להשתתף בעלויות הבנייה הגבוהות ובהוצאות האחזקה השוטפות.

"למועצה האזורית מטה בנימין יש מספר בתי עלמין העומדים לרשותה ולכן היא יכולה לבחור לבצע קבורה בבתי העלמין שלה כמו בכפר אדומים, או לבצע קבורה בבית העלמין במישור אדומים בתנאי שהמועצה תשתתף בהוצאות הבנייה, הפיתוח והאחזקה השוטפות.

"נשמח לסייע למועצה האזורית בהסדרת הקבורה בבית העלמין במישור אדומים, לאחר חתימה על הסדר מימון עלויות שיסוכם בינינו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן