גנץ: "אם לא יואשם - נתניהו ראוי להיות רה"מ"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לחקירות רה"מ, ואמר כי אם ייבחר פעם נוספת ולא תהיה נגדו האשמה פלילית הוא ראוי להמשיך לכהן. "זה התפקיד הכי קשה במדינה. מאוד קל לעמוד בצד ולחבוט במי שעושה את השליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 12:28 ד בניסן התשעח

גנץ: "אם לא יואשם - נתניהו ראוי להיות רה"מ"
בני גנץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"אם נתניהו ייבחר פעם נוספת ולא תהיה האשמה פלילית, הוא ראוי להיות ראש ממשלה", כך אמר היום (ג') הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, בנאום שנשא בכנס שהתקיים במכללת ספיר בנושא המרחב הכפרי. "זה התפקיד הכי קשה במדינה. מאוד קל לעמוד בצד ולחבוט במי שעושה את השליחות", הוסיף.

למרות זאת ציין גנץ כי "חייבים לקצוב בחוק את כהונת הממשלה. אני מדבר על ראש ממשלה כלשהו, לא מדבר רק על ביבי. הימצאות בעמדות שלטוניות לאורך זמן מייצרת סוג של קהות והגבלה סבירה היא דבר נכון".

גנץ הוסיף כי הוא שוקל ברצינות להתמודד בבחירות הקרובות, ואמר "אני שוקל בשיא הרצינות וגם עכשיו דחו לי את הצורך להחליט אם ללכת או לא ללכת. זאת השאלה, השאלות האחרות הן משניות".

בנוגע לצעדה ההמונית שצפויה להתקיים בסוף החודש מעזה לעבר גבול ישראל, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אני יודע שמערכת הביטחון תעמיד לזה תשובה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שזו תהיה שיטה. אני מקווה שלא יתפתח לכך שנצטרך להפעיל כוח מסיבי כדי למנוע את זה, אבל אם לא תהיה ברירה זאת גם אופציה".

בהתייחסות למצב ההומניטרי ברצועת עזה, אמר גנץ: "האחריות נמצאת אצל שלטון חמאס, את האשמה הזאת אי אפשר לקחת אלינו. יש שם בני אדם. זה לא משהו טכני, זה אנושי מאוד ואנשים בסוף צריכים לראות תקווה, צריך לייצר את התקווה הזאת, אמנם הרוב עם חמאס, אך צריך לפעול למציאת פתרונות תשתיתיים חשוב שיהיה להם זה גם עוזר לנו. צריך להביא עובדים מרצועת עזה למדינת ישראל. יש בזה סיכון מסוים אבל זה יצור שכנות טובה".