גני ילדים ביו"ש לא מאובטחים עקב חוסר תקציב

"אני שולחת את היקר לי מכל לגן ביישוב ואני לא שקטה", אומרת אחת האמהות. במשרד לביטחון פנים מפנים את האחריות לאוצר שמצידו טוען שהקצאת התקנים היא תחת חטיבת האבטחה של המשטרה. משטרת ישראל: "אבטחת מוסדות החינוך מוסדרת בהחלטת ממשלה וקריטריונים מקצועיים. כל טענה בנושא ראוי שתידחה על הסף"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/08/17 09:39 ט באלול התשעז

גני ילדים ביו"ש לא מאובטחים עקב חוסר תקציב
בעירייה רוצים לפנות את הגן, צילום: באדיבות המצלם

בגני הילדים ביהודה ושומרון לא יוצבו שומרים בכניסה בעקבות חוסר תקצוב של המשרד לביטחון הפנים. כך דווח הבוקר (חמישי) ב'מעריב'.

את שנת הלימודים הקרובה יפתחו מחר עשרות אלפי ילדי הגיל הרך ואחת האמהות אומרת כי היא לא מרגישה עם זה בנוח, "אני שולחת את היקר לי מכל לגן ביישוב ואני לא שקטה, אבל אין לי מה לעשות בנדון. אני ממש חסרת אונים". 

לדבריה, "יש לי שני ילדים בגנים. בבית אני נועלת את הדלת, אבל בגן אני יודעת שהפועלים שעובדים באתר הסמוך יכולים להיכנס באין מפריע. ניסינו להתארגן עם ההורים ולממן שומר, אבל העלות גבוהה מאוד ויש הורים שלא יכולים לעמוד בה".

יש לציין כי לישובי יו"ש אין עדיפות על פני אזורים אחרים מבחינת אבטחת מוסדות החינוך. בנוסף לכך מספר קטן של גנים מאובטחים בתקצוב המשרד לביטחון הפנים כשלרוב מדובר המתחמים גדולים ומרוכזים של מספר מוסדות.

במשרד לביטחון הפנים טוענים כי משרד האוצר הו זה שאחראי לתקצוב התקנים ואילו שם אומרים כי האחריות לקביעת התקנים והקצאת התקציב היא על חטיבת האבטחה במשטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי היא "איננה אחראית על מימון המאבטחים ואינה קובעת את תקינת האבטחה במוסדות החינוך, וכל טענה בנושא ראוי שתידחה על הסף. אבטחת מוסדות החינוך מוסדרת בהחלטת ממשלה וקריטריונים מקצועיים, ובהתאם לכך מסייעת המדינה לרשויות המקומיות במימון האבטחה הנדרשת. חלקה של משטרת ישראל מתמקד בהנחיה מקצועית בתחום האבטחה, אולם העסקת המאבטחים היא באחריות הרשות המקומית, המחויבת להתקשר במכרז עם חברת אבטחה, המסוגלת לספק את מספר המאבטחים הנדרש". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן