גם בכלא: הפרקליטות מבקשת לחקור את אולמרט בביצוע עבירה פלילית בזמן מאסרו

פרקליט המדינה פנה למשטרה בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי אולמרט במהלך שהותו בכלא. המשטרה ערכה הבוקר חיפוש בהוצאת 'ידיעות אחרונות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/17 16:35 כא בסיון התשעז

גם בכלא: הפרקליטות מבקשת לחקור את אולמרט בביצוע עבירה פלילית בזמן מאסרו
אולמרט, צילום: Avi Dishi/FLASH90

פרקליט המדינה, פנה למשטרה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי האסיר אהוד אולמרט במהלך שהותו בכלא.

ממשרד המשפטים נמסר כי במהלך מאסרו כותב אולמרט ספר. חלקים מהספר עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים. במשרד ציינו כי לאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר.

הבוקר ערכה המשטרה, בין היתר, חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, ולא במערכת העיתון, וזאת בעקבות צו בית משפט שאישר זאת. בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה אם להפוך בדיקה זו לחקירה פלילית מלאה. 

החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. לפיכך, הוחלט על ביצוע בדיקה משטרתית כאמור.