גורם פלסטיני: "גופת המהנדס שחוסל תובא לעזה בתוך 24 שעות"

השגריר הפלסטיני במלזיה טען כי גופתו של אל בטאש, איש חמאס שחוסל בשבת, תובל לרצועת עזה בתיווך מצרי. בעניין הממחלוקת בחמאס סביב עסקת שבויים, הבהיר בסביבת משפחת גולדין כי "ידוע לה על התפתחות בעניין השבת חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/04/18 11:59 ט באייר התשעח

גורם פלסטיני: "גופת המהנדס שחוסל תובא לעזה בתוך 24 שעות"
זירת החיסול במלזיה, צילום: צילום מסך מיוטיוב

השגריר הפלסטיני במלזיה, ד"ר אנואר אל-אגא, הצהיר היום (שלישי) בראיון לרדיו מלזי כי ביממה הקרוב תועבר גופת המהנדס שחוסל לרצועת עזה.

"החזרת גופתו של ד"ר פאדי אל בטאש, מרצה פלסטיני ואימאם שנורה למוות בשבת לפנות בוקר, אל רצועת עזה צפויה להיות תוך 24 שעות", חשף השגריר כפי שדווח ב'מעריב'.

לדבריו, "ההתפתחות האחרונה היא על בסיס המגעים המתמשכים עם כמה גורמים במצרים, ובכלל זה בעניין המעבר של משפחתו לרצועת עזה".

כזכור אל בטאש, מדען ואיש חמאס, חוסל בשבת האחרונה על ידי שני אופנוענים רעולי פנים בעת שעשה את דרכו למסגד מקומי. משטרת מלזיה פרסמה אתמול את הקלסתרונים של שני חשודים ולא הפנתה אצבע מאשימה לישראל, כפי שעשה ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה.

בתחילת השבוע דרשה משפחת גולדין שישראל תפעל למניעת השבת גופת המהנדס-מחבל עד שיושבו החיילים והאזרחים החטופים. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לכך וטען כי ישראל העבירה מסר בנושא לשלטונות מצרים.

בתוך כך, התייחסה היום משפחת גולדין לדיווחים על המחלוקת בארגון חמאס, סביב הצעה מצרית לכאורה שעשויה לקדם עסקת שבויים. "בעקבות הפרסומים התקשורתיים", נאמר בהודעה, "מבקשת משפחת גולדין להבהיר כי לא ידוע לה על כל התפתחות או התקדמות בעניין השבת חיילי צה"ל, סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין, והאזרחים הישראליים. ככל הידוע למשפחה, יחיא סנואר הוא הכתובת היחידה לגורל של חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בעזה".

לאה ושמחה גולדין בבית המשפט

לאה ושמחה גולדיןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עוד אמרו בני המשפה כי הם שבים ודורשים "מראש הממשלה נתניהו ושרי הקבינט המדיני-בטחוני להפעיל לחץ על חמאס על מנת ליצור את התנאים להסכם. עמדת המשפחה היא שעל ממשלת ישראל להבטיח, ולגייס לשם כך גם גורמים בינלאומיים, שחמאס לא יוכל לקבור את מחבליו בלוויות תודעתיות ההופכות לפסטיבלים תקשורתיים כל עוד הוא ממשיך להחזיק בחיילי צה״ל ובאזרחים הישראליים".

לסיום טענו כי "על ממשלת ישראל להפסיק להיות פסיבית ונאיבית ביחס לגורל חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, על הממשלה להיות אקטיבית ולבצע פעולות שילחצו את הנהגת חמאס ויבהירו לה כי החזקה בחללי צה"ל ובאזרחים ישראליים היא נטל ולא נכס. על נתניהו כראש ממשלה ושר חוץ לפעול גם בזירה הבינלאומית כדי שחמאס ישלם מחיר על כך שהוא מפר ברגל גסה את הדין ההומניטרי הבינלאומי. אחרי כמעט ארבע שנים, זו הדרך היחידה שאנו מכירים להיפוך המשוואה".