בבית הלבן דחו את דברי נתניהו על החלת הריבונות

בתגובה לדברי נתניהו כי הוא מנהל שיח עם ארה"ב סביב נושא החלת הריבונות ביו"ש, אמר גורם מדיני כי "ארה"ב הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ". הבית הלבן: "ארה"ב וישראל מעולם לא שוחחו על הצעה כזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/18 20:07 כז בשבט התשעח

בבית הלבן דחו את דברי נתניהו על החלת הריבונות
בוושינגטון מכחישים שדיברו על נושא הריבונות. טראמפ ונתניהו, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

בהמשך לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בהם אמר כי הוא מנהל שיח עם ארה"ב סביב נושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון, אמר הערב (ב') גורם מדיני בכיר כי לא הוצגו בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות.

"ראש הממשלה משוחח זמן רב עם הממשל האמריקני על האינטרסים הלאומיים של ישראל במסגרת כל הסדר שלום עתידי. ראש הממשלה לא הציג בפני ארה"ב הצעות סיפוח ספציפיות, וממילא ארה"ב לא הביעה את הסכמתה להצעות", אמר הגורם הבכיר.

"ישראל עדכנה את ארה"ב בנושא ההצעות השונות המועלות בכנסת, וארה"ב הביעה את עמדתה הברורה שהיא מבקשת לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ. עמדתו של רה"מ נתניהו היא שאם הפלסטינים יתמידו בסירובם למו"מ לשלום - ישראל תציג אלטרנטיבות משלה", הוסיף.

בלשכת רה"מ אמרו בדומה לכך כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן את האמריקנים ביוזמות העולות בכנסת, והאמריקנים הביעו את עמדתם החד משמעית שהם מחויבים לקדם את תכנית השלום של הנשיא טראמפ".

דובר הבית הלבן אמר כי "הדיווחים לפיהם ארה"ב שוחחה עם ישראל על תכנית סיפוח הם שגויים. ארה"ב וישראל מעולם לא שוחחו על הצעה כזו".

יהודה ושומרון

יהודה ושומרוןצילום: פלאש 90

מוקדם יותר אמר נתניהו כי "בנושא החלת הריבונות, אני יכול לומר לכם שמזה זמן אני מנהל שיח בנושא מול האמריקנים. שני עקרונות מלווים אותי בנושא הזה - תיאום ככל האפשר מול האמריקאים שהקשר איתם הוא נכס אסטרטגי למדינת ישראל וגם להתיישבות, וזו צריכה להיות יוזמה ממשלתית ולא פרטית כי מדובר במהלך היסטורי".

כזכור, אתמול החליטו ראשי סיעות הקואליציה לדחות את העלאת היוזמה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאור ההתפתחויות הביטחוניות בגבול עם סוריה. עם זאת, בשבוע שעבר דווח כי עוד לפני תקריות יירוט המל"ט האיראני והפלת המטוס הישראלי, ניסה נתניהו לעכב את הצעת החוק של חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ'.

בתגובה לדברים גיבה סגן השר ד"ר מייקל אורן מכולנו את נתניהו ואמר כי "ישראל רואה בגושי ההתיישבות כחלק בלתי נפרד מהמדינה, גם במסגרת כל הסכם שיושג עם הפלסטינים. אבל בתקופה שהיחסים בין ישראל לבין הממשל האמריקאי אדוקים כל כך ואנחנו זוכים לתמיכה אמריקאית בנושא האיראני ובאו"ם אסור לבצע צעדים חד צדדים בלי תיאום מלא עם הממשל".

לדבריו, "בזמן שהפלסטינים מסוכסכים עם הנשיא האמריקאי אין להקל עליהם באמצעות הסבת האש עלינו. הסרבנות המוחלטת שלהם לא מאפשרת את קידום המשא ומתן. הסרבנות הפלסטינית היא בכלל הסיבה שההצעות הללו עלו בכנסת בכלל. ברור שבמידה והיה מתקיים המו"מ ישראל גם הייתה צריכה לעשות וויתורים אך הפלסטינים בכלל לא הגיעו לשולחן המשא ומתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן