גורם בצה"ל ל'כיפה': "צוותים מעורבים בטנק יהיו רק עד שיוכשרו מפקדות"

בצה"ל מודים כי אכן יהיו צוותים מעורבים, אך מדגישים כי מדובר במפקד טנק ושלוש נשות צוות וכי המציאות הזו תימשך עד שיוכשרו מפקדות טנקים. "המטרה, שעד לתחילת הפעילות המבצעית ישרתו צוותים מגדריים על בסיס לוחמות בלבד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/07/17 22:15 ד באב התשעז

גורם בצה"ל ל'כיפה': "צוותים מעורבים בטנק יהיו רק עד שיוכשרו מפקדות"
וותים מעורבים בשריון, צילום: פלאש 90. יוסי אלוני

בצה"ל ממהרים להגיב הערב (חמישי) על הפרסום, לפיו בעוד כארבעה חודשים יחלו צוותי שריון מעורבים לשרת בפעילות בט"ש וטוענים כי הם אינם מדוייקים.

גורם צה"לי מסר ל'כיפה' כי נכון לשלב ההכשרה, הצוותים יורכבו ממפקד טנק ושלוש נשים צוות. זאת מאחר והפיילוט רק בתחילתו כך שעדיין לא הספיקו להכשיר לוחמות כמפקדות טנק.

"צוותים מעורבים בטנק יהיו רק עד שיוכשרו מפקדות", כך אמר הגורם, כשהמטרה היא "שעד לתחילת הפעילות המבצעית ישרתו צוותים מגדריים על בסיס לוחמות בלבד".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בחינת שילוב לוחמות טנקים במערך הגנת הגבולות, מתבצעת בהתאם לפקודת השירות המשותף ולנהלים שהוגדרו מראש על ידי המטה הכללי". לדבריהם, "לאור העובדה שאין מפקדות לוחמות לצוותי הטנק, הצוותים בהתנסות מלווים על ידי מפקדי טנקים אשר עברו הכשרה והוסמכו לתפקידם, בהתאם לפקודות ולנהלים. פקודת השירות המשותף נאכפת ומבוקרת תוך כדי בקרה וליווי צמוד ע״י המפקדים".

לטענתם, "בהמשך יוכשרו חלק מהלוחמות כמפקדות טנקים, ויבנו צוותי לוחמות מגדריים כך שלבסוף לא יתקיים צוות מעורב".