גורם בכיר באיחוד הלאומי ל'כיפה': "בנט נחוש לפלג את הציונות הדתית"

באיחוד הלאומי תקפו את יו"ר הבית היהודי על כך שלא התייחס לפנייתו של השר אריאל, "ההתעלמות המוחלטת ממכתב ענייני של חבר לסיעה לא ראויה ומזלזלת". בלשכת השר בנט טענו כי "גם לפני שליחת המכתב וגם לאחריו התקיימו מגעים בנושא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/12/17 12:07 כו בכסלו התשעח

גורם בכיר באיחוד הלאומי ל'כיפה': "בנט נחוש לפלג את הציונות הדתית"
"בנט נחוש לפלג". בנט ואריאל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, קרא לפני מספר שבועות לשר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להיפגש באופן מיידי כדי לסכם את האיחוד בין שתי המפלגות. עם זאת, גורם בכיר במפלגה טען היום (ה') כי "נראה שבנט נחוש לפלג את הציונות הדתית".

לידי 'כיפה' הגיע מכתב ששלח אריאל לבנט ב 21 בנובמבר, על רקע פרסום דבריו כאילו הוא מעוניין באחדות, בו הוא טען לסחבת מצד הבית היהודי וכי המבחן האמיתי של שר החינוך יהיה בשטח.

"לאחר שבפעם האחרונה שישבנו לפני מספר חודשים", הוא כתב, "בה סיכמנו שישב צוות שיכין הצעה מוסכמת ולא קרה דבר, לטעמי המבחן הוא במימוש." עוד הוא אמר כי הוא "נכון לפגישה מיידית במקום ובזמן שנבחר כדי לסכם את מהלך האחדות, שהוא מהלך מתבקש ובע"ה מנצח".

מכתבו של אריאל נשלח על רקע ראיון שנתן בנט לעיתון 'בשבע' לפני כחודש, במהלכו אמר בין היתר כי נראה לו הוגן שכולם יתמודדו בפריימריז. לצד זה הוא סייג, "האם זה הדבר המקודש ביותר עלי אדמות? לא". בנט גם הוסיף כי "התוצאה ברורה לי. אני נחוש שנרוץ ביחד. יש מחלוקת. האם היא בלתי פתירה? לא. אפשר לגשר על זה".

בדרך לפילוג? בנט ואריאל

בדרך לפילוג? בנט ואריאלצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

למרות הצהרותיו של שר החינוך ולמרות המכתב ששלח לו שר החקלאות, באיחוד הלאומי תקפו את הבית היהודי על כך שהתעלמו מהם. גורם בכיר במפלגה אמר ל'כיפה', "לצערנו נראה שבנט נחוש לפלג את הציונות הדתית והמחנה הלאומי משיקולים של קידום אישי וכל זאת במתק שפתיים וסיסמאות אחדות שאין מאחוריהם דבר. אפילו ברמה החברית, ההתעלמות המוחלטת ממכתב ענייני של חבר לסיעה לא ראויה ומזלזלת".

מלשכת השר בנט נמסר כי "גם לפני שליחת המכתב וגם לאחריו התקיימו מגעים בנושא, השר בנט ימשיך לפעול לאחדות כפי שחזר והצהיר בהזדמנויות שונות".

במפלגת האיחוד הלאומי אמרו, "אנו נמשיך לפעול למען אחדות המחנה. זהו צו השעה והדבר הנכון גם ברמה הערכית וגם ברמה האלקטורלית. רק המשך הריצה המשותפת יבטיח שנהיה גדולים ובעלי השפעה אמיתית בכנסת ובממשלה הבאה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן