גורם בבית הלבן על חשיפת תכנית טראמפ: "מטעה ומוליך שולל"

בוושינגטון הכחישו את הפרסום על עקרונות המתווה המדיני של הממשל האמריקני ואמרו כי "אלה ספקולציות וניחושים. הדיווח הזה משקף מיחזור של דיווחים קודמים". הכחשה לדברים ניתנה גם מלשכתו של נתניהו

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 09:27 א בכסלו התשעח

גורם בבית הלבן על חשיפת תכנית טראמפ: "מטעה ומוליך שולל"
דונלד טראמפ , צילום: אמיר לוי פלאש 90

בבית הלבן ובלשכת ראש הממשלה הכחישו הבוקר (ראשון) את הדיווח על עקרונות המתווה המדיני של ממשל טראמפ שכללו בין היתר הקמת מדינה פלסטינית.

"מטעה ומוליך שולל", כך כינה גורם בכיר בבית הלבן את הפרסום שחשף לכאורה את המהלכים המתוכננים של הממשל האמריקני ביחס למשא ומתן בין ישראל לפלסטיניים.

 לדבריו, כפי שאמר ל'ישראל היום', "אלה ספקולציות וניחושים על אודות הדברים שעליהם אנחנו שוקדים קיימים כל הזמן, והדיווח הזה משקף מיחזור של דיווחים קודמים. הדיווח הזה, במקום לשקף באופן מדויק את המצב, מערבב כל מיני אפשרויות ורעיונות שקיימים מזה עשורים. ניתן לומר שאנחנו מנהלים דיאלוג פורה עם כל הצדדים הרלוונטיים ונוקטים גישה שונה מזו שננקטה בעבר על מנת ליצור שלום בר קיימא".

עוד הוא ציין כי בוושינגטון "לא מתכוונים להציב דד־ליין מלאכותי על שום דבר ואין לנו תכניות מידיות מעבר להמשך המגעים. כפי שתמיד אמרנו, המשימה שלנו היא להקל על המלאכה של השגת הסכם שעובד עבור שני הצדדים, ולא להכתיב להם דבר".

נתניהו וטראמפ. הלחץ מתחיל להשפיע?

נתניהו וטראמפ. צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

לפי הדיווח בלשכתו נתניהו הכחישו את הפרסום בנושא ואמרו כי  "התשובה של ראש הממשלה תהיה תלויה בתוכן ההצעה". אמש פורסם ב"החדשות" כי במסגרת הסכם השלום שמנסה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להשיג במזרח התיכון הוא מתכוון לאפשר הקמת מדינה פלסטינית שתכלול חילופי שטחים.

עם זאת צויין בדיווח כי אין כרגע כוונה לפנות יהודים וערבים מבתיהם וכי נושא חלוקת ירושלים כלל לא עומד על הפרק. בנוגע להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים וההכרזה על העיר כבירתה הרשמית של ישראל הוחלט, כך לפי הפרסום, לעסוק במועד מאוחר יותר.