גברה על בנט: שקד הפוליטיקאית המועדפת בציונות הדתית

מסקר, שבחן את תמונת המצב הפוליטית של המגזר הדתי לאומי, עלה כי הבית היהודי היא המפלגה המועדפת על ציבור זה, ואילו נתניהו נתפס כמתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. מה הדירוג המלא של חברי המפלגה?

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/01/18 13:15 ה בשבט התשעח

גברה על בנט: שקד הפוליטיקאית המועדפת בציונות הדתית
סימן לבאות? בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הציבור הדתי לאומי מעדיף את מפלגת הבית היהודי, אך רואה  בבנימין נתניהו כדמות המועדפת בתפקיד ראש ממשלה על פני נפתלי בנט. כך עלה מסקר חדש שפורסם היום (ראשון) על ידי מכון 'מסקר'.

לפי הסקר שדגם 400 איש ואישה מגיל 17 ומעלה, לו היו נערכות הבחירות היום והמצביעים היו אנשי הציונות הדתית בלבד, הבית היהודי הייתה זוכה ב-72% מקולות המצביעים.

אחריה הגיעה מפלגת הליכוד עם 16%, יש עתיד עם 3.5% ביש עתיד, ואחוז דומה קיבלו 2 המפלגות החרדיות יחדיו. כולנו וישראל ביתנו זכו ב-3% מהקולות, מרצ קיבלה כ -.5% והמחנה הציוני פחות מאחוז.

לעומת הפער הבולט לטובת מפלגתו של שר החינוך נפתלי בנט, בשאלת המועמד המועדף לתפקיד ראש הממשלה הוא הגיע רק למקום השני עם 38% מהמצביעים כשבנימין נתניהו עם 54%. משה כחלון, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן ואבי גבאי קיבלו אחוזים בודדים.

שקד מובילה, בנט רק במקום השני

שקד מובילה, בנט רק במקום השניצילום: מכון מסקר

נשאלי הסקר נדרשו לציין, מבין שמונת חברי הבית היהודי המכהנים בכנסת הנוכחית, במי היו בוחרים במידה והיו מגבילים את הרשימה לארבעה בלבד. שרת המשפטים איילת שקד גרפה את מירב הקולות עם 94%, יו"ר המפלגה בנט הגיע למקום השני עם 80%, ח"כ בצלאל סמוטריץ' זכה ב-54% וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן התברג במקום הרביעי עם47%.

צמודה אליו הייתה יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם, עם 44%, שר החקלאות אורי אריאל קיבל 41% ואת הרשימה סגרו חברי הכנסת  מוטי יוגב וניסן סלומינסקי עם 28% ו-8%. בהתאמה.

בהודעה שפרסם מכון 'מסקר', המתמחה במחקרים על הציונות הדתית, הודגש כי הסקר לא הוזמן על ידי אף גורם ונעשה ביוזמתם בלבד, במטרה לבחון את תמונת המצב הפוליטית הנוכחית על פי הנתונים הקיימים והידועים כיום.