גבאי: "נתניהו נוהג כאחרון העבריינים"

יו"ר מפלגת העבודה תקף בחריפות את דברי הביקורת של ראש הממשלה על מפכ"ל המשטרה, ואמר: "נתניהו משפיל אותנו". לפיד: "מעשה נואש של נחקר שהחליט לנצל את מעמדו כדי לאיים על שלטון החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/18 09:09 כג בשבט התשעח

גבאי: "נתניהו נוהג כאחרון העבריינים"
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הביקורת שמתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מפכ"ל המשטרה, על רקע הפרסום הצפוי של ההמלצות נגדו, זכתה הבוקר (ה') לתגובה חריפה במערכת הפוליטית. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר כי "ראש הממשלה נוהג כאחרון העבריינים ותוקף באופן חסר תקדים את המפכ"ל והמשטרה. נתניהו משפיל אותנו, אזרחי ישראל".

לדבריו, "המתקפה על המפכ"ל אינה לגיטימית. במקום לדרוש שיסיימו את החקירה במהירות, נתניהו בוחר לתקוף את המפכ"ל ובכך מנסה לפרק את האמון של האזרחים במערכות החוק. אני מצפה מראש הממשלה קודם כל להתנצל בפני הציבור. ראש ממשלה לא אמור לחיות על חשבון אחרים ולקבל מתנות במאות אלפי שקלים.

"לצערי מחברי הקואליציה כבר אין לנו ציפיות. בישיבתם בממשלת נתניהו הם מכשירים את ההתקפות האלה על שלטון החוק. אני קורא לחברי הקואליציה לעצור את הצעת החוק לסיפוח יהודה ושומרון שתעלה בשבוע הבא לוועדת השרים לחקיקה, באותו השבוע שבו יתפרסמו המלצות המשטרה. זו הצעה לשטחים תמורת שחיתות, הצעה שהיא שוחד פוליטי לחברי הקואליציה".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הצטרף לדברים ואמר: "המתקפה של נתניהו על המפכ״ל היא מעשה נואש של נחקר שהחליט לנצל את מעמדו כדי לאיים על שלטון החוק ולהטיל דופי במשטרה".

ח"כ ציפי לבני מהמחנה הציוני אמרה כי "חוץ משחיתות וסיפוח שימנע שלום, נתניהו צריך ללכת לפני שהורס את כל מוסדות אכיפת החוק בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן