גבאי: "גוש עציון ואיתמר הם לא אותו הדבר עבורנו"

יו"ר מפלגת העבודה הסביר מדוע סיעתו בחרה להחרים את הטקס הממלכתי לציון 50 שנה להתיישבות, "אם זה טקס ממלכתי, יו"ר האופוזיציה לא צריך לדבר?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/09/17 07:12 ח בתשרי התשעח

גבאי: "גוש עציון ואיתמר הם לא אותו הדבר עבורנו"
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

טקס ציון היובל לשחרור יהודה ושומרון ותחילת ההתיישבות נערך אמש (רביעי) לעיני אלפי אנשים ובמעמד ראש הממשלה שרים וחברי כנסת רבים. מי שנעדרו לאחר שהחליטו להחרים את האירוע הם חברי המחנה הציוני ובראשם יו"ר העבודה אבי גבאי שהביע את דעתו על האירוע ועל הנאמר בו.

"הטקס שאורגן היום ביו"ש היה פרטץ' - וכך מתנהלים כאן דברים, בצורה פרטצ'ית", טען גבאי והוסיף מדוע הוא וחבריו לא הגיעו אתמול לגוש עציון, "שבוע לפני הטקס נזכרו להזמין את חברי הכנסת למרות שהאירוע נקבע זמן רב מראש. אם זה טקס ממלכתי, יו"ר האופוזיציה לא צריך לדבר?".

בהתייחס לדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם לא תהיה עקירת יישובים נוספת ביהודה ושומרון, אמר גבאי כי הוא ותומככיו עושים הבחנה ברורה בין החלקים בהתיישבות, "אנחנו בהחלט לא מסכימים עם כל מה שנאמר שם, גוש עציון ואיתמר הם לא אותו הדבר עבורנו. לכן לא הלכנו".

עוד  הוא הוסיף ודיבר על עלויות הטקס הממלכתי לעומת הדיווחים על ביטול טקסים לציון מלחמת יום הכיפורים עקב היעדר תקציב, "הטקס עלה לנו 10 מיליון שקל. כשלטקסי יום הכיפורים שאמורים להערך השבוע ברחבי הארץ אין תקציב. גם לא לנכים. אבל 10 מיליון לטקס שכולו פופוליזם זול -זה יש. אנחנו נתייחס לכסף שלכם ברצינות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן