חדשות כיפה

הרב סתיו על הרב שרלו: "ענק, אך לא מסכים אתו בנושא ההפגנות"

יו"ר ארגון 'צהר' התייחס, בראיון ל'שביעי', להשתתפות חברו בהפגנות נגד השחיתות ונתניהו. על הרבנות הראשית הוא אמר כי יש לה תפקיד משמעותי, אך היא נשלטת "על ידי עסקנים פוליטיים". בנושא פקודת השירות המשותף הוא הדגיש כי "אי אפשר שבנים ובנות ישרתו יחדו ביחידות קרביות"

יו

יוצילום: פלאש 90

רב העיר שהם ויו"ר ארגון רבני 'צהר' התייחס היום (ו') לפגישתו עם ראש הממשלה, להשתתפות חברו להנהגת הארגון, הרב יובל שרלו, בהפגנות נגד השחיתות וממשלת ישראל. ובנוסף דיבר גם על הרבנות הראשית, בג"ץ ועוד נושאים נוספים שעל סדר היום.

ב'פרוייקט השו"ת' של יוסף ארנפלד מ'שביעי', דיבר הרב סתיו על הפגישה שהייתה לו ולרבנים נוספים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"פגישה לא כל כך דרמטית כמו שהיא מוצגת", הוא טען וסיפר כי "רוב השיחה לא עסקה בנושאי החקירות, אלא בנושאים אחרים שמעסיקים את הציונות הדתית, כמו השרות הצבאי, יהודה ושומרון. כשראש הממשלה קורא לך אתה מגיע. באנו לכבד את ראש הממשלה".

כפי שפורסם השבוע, נתניהו התלונן בפני הרבנים על כך שיש מגמה מכוונת להדיח אותו מהשלטון שלא באמצעות בחירות. מיצג הגיליוטינה שהובא להפגנה האחרונה בשדרות רוטשילד גרם ליו"ר 'צהר' הרבה אי נוחות, "מותר להפגין אסור להסית, הגיליוטינה הזו היא מיצג מזעזע והסתה לרצח ראש הממשלה".

רצף במעשים אך לא בשאיפות

"ענק שטעה". הרב שרלוצילום: צילון מסך מדף הפייסבוק של הרב שרלו

על השתתפותו של הרב שרלו בהפגנות נגד ממשלת נתניהו והשחיתות הוא אמר כי למרות שהוא מעריך אותו מאוד, במקרה הנוכחי לדעתו הוא טעה. "הרב שטיינמן זצ"ל", הוא סיפר, "אמר על הרב קוק: 'הצבור שלנו טועה פעמיים. חושבים שאדם גדול לא טועה ושאם אדם טועה הוא מפסיק להיות גדול'. הרב שרלו הוא ענק גם אם לעיתים אני לא מסכים איתו, כמו במקרה הזה"

בהמשך הוא תקף את בג"ץ וטען כי לא פעם נראה שההכרעות מתקבלות משיקולים ומהשקפת עולם פוליטית. לדבריו, בג"ץ הוא "מוסד חיוני למדינת ישראל ולכל חברה חופשית. פעמים רבות נראה לצבור גדול מדי שנטיותיהם הפוליטיות מכתיבות את פסיקותיהם. ראה ערך ההתנתקות ,חוקי עזר על שבת וכדומה"

דוגמאות נוספות לכך הוא הביא על נתיב האבות, "עוד פסיקה מוזרה של בג"ץ. להרוס כאשר אף אחד לא יוכל ליהנות מהנכס, רק כדי להרוס. לא מצליח להבין". וכן על פינוי עמונה, "ראה נתיב אבות. לפני שהגעתי לשוהם שקלנו להקים את ישיבת פתח תקווה בישוב עמונה. מרגיש מאד מחובר למקום"

לפני מספר שנים הקימו מספר רבנים מארגון 'צהר' את 'בית הלל', מה שגרר לא מעט שמועות על מחלוקות בין חלק מהחברים בארגון. לפחות לפי מה שאמר הרב סתיו  על 'בית הלל' נראה שהדברים רחוקים מלהיות נכונים, "בית הלל גורם חשוב ומרענן לשיח הפנים דתי לאומי. אין נייר עמדה שיצא מתחת ידם שלא עורר אותי למחשבות ותובנות".

הרשימה השחורה נחשפת. הרב לאו והרב יוסף

מעריך את הרבנות. פחות את העסקנים. תמונת ארכיון הרבנים הראשייםצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כידוע הארגון שבראשו עומד הרב סתיו נקלע לא פעם לעימות עם הרבנות הראשית, על רקע המחשבה שהוא מנסה להוות לה אלטרנטיבה במגוון תחומי דת. הרב ניסה להבחין בין הרצוי למצוי כשאמר כי הרבנות הראשית היא "גורם חשוב בשימור זהותה היהודית של המדינה. נשלט לאחרונה על ידי עסקנים פוליטיים, הרואים בה אמצעי לאג'נדות פוליטיות שאין בינם לבין הרבנות ותפקידיה ההיסטוריים ולא כלום".

בפולמוס על 'השגחה פרטית' הוא לקח צד ברור וציין כי הוא "מכיר את שני העומדים בראש המערכת כאנשים יראי שמים, כאשר העומד בראש מערך הכשרות נחשב למומחה עולמי בכשרות".

בנוגע לעבודות הרכבת בשבת הוא טען כי יום המנוחה הקדוש הפך לכלי פוליטי בידי חלק מנבחרי הציבור, "הלוואי וחכמי ישראל ישבו על המדוכה ויעניקו פתרון למצוקה בשפה הלכתית ממלכתית. לאחרונה הפכה השבת לעוד כלי פוליטי. לא ברור לי מה ההבדל בין רשות השידור וגל"צ שעובדים בשבת בפרהסיא, לרכבת ישראל המבקשת לשפץ".

על המתיחות סביב רחבת הכותל הוא התייחס לארגון 'נשות הכותל' ואמר כי המתחם "אמור להיות מקום מאחד ולא מפצל. גורמים קיצוניים מכל הצדדים מונעים אפשרות של פתרון סביר שהוא גם הלכתי וגם מכיל".

בנושא פקודת השירות המשותף, שעוררה סערה גדולה בציונות הדתית, הוא הדגיש כי."אי אפשר שבנים ובנות ישרתו יחדו ביחידות קרביות. לא טוב לבנים, לא טוב לבנות, לא טוב לצה"ל". את הרב הצבאי הראשי הוא שיבח ואמר כי "הרבצ"ר אייל קרים. מעריך מאד את עבודתו בנסיבות מאד קשות".

על פרשה נוספת שהסעירה את המדינה במשך חודשים רבים, פרשת אלאור אזריה, הוא ציין כי "גם אם המחבל הוא בן מוות והוא בן מוות, אסור להפר משמעת צבאית".

בקיץ האחרון תקף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את רבני 'צהר' וטען כי הם "על גבול הרפורמה". הרב סתיו לא נשאר חייב וענה כי דרעי הוא "עסקן מורשע בפלילים. בור שלא מבין לא בתורה, לא בהלכה ולא ברפורמה". עם זאת, כשהוא נשאל בראיון על הרב עובדיה יוסף הוא אמר כי הוא "מעריץ את גדולתו התורנית, לא מתלהב מהסובבים אותו המהלכים אותו בכחש".

נושא נוסף שמעסיק מאוד את הציבור הדתי הוא הלהט"בים הדתיים. לדברי הרב מדובר ב-"אחד מאתגרי הדור שהקב"ה הביא לפתחנו. אין מי שיכול להתיר את מה שאסרה תורה. אין גם מי שיכול לומר שאין לגלות אמפטיה ורגישות לסבל של כל מי שנברא בצלם.

לסיום כשנשאל על בנו, הרב אברהם סתיו שלאחרונה כתב עמו ספר חדש, הוא ציין כי הוא "כשרון מדהים. מאחל לו שימשיך ללמוד כדי להיות מגדולי התורה של הדור הבא".

29.12.2017

1. ענק? לא הגזמת קצת? (מפוקח)

דווח על תגובה לא ראויה
29.12.2017

2. ביום שיתברר איך עודדתם את השחיתות - תלבשו שק .... (משה אהרון)

אומנם לא ענק אך לא טעה.
אתם טעיתם שנתתם מטריה של היהדות הדתית ציונית למסכת שחיתות שלא היה כמוה אתם שמחללים בכך את האתחלתא ומזמינים עלינו עוד חבלי גאולה קשים ..................
הכתם שהטלתם על תורת ישראל לא יימחה שנים רבות והוא יחרת כנקודה שחורה בהיסטורית התקומה.
הכל פה מושחת לרוחב ולאורך ורבנים מבלבלים את המוח בכך שפוליקאים שמנגד מנצלים ועושים הפגנות כדי כביכול .להחליף את השלטון .
ונניח שכך .מה עם החרפה של השחיתות הרי זו אכלה בנו בכל חלקה וחלקה.
לגופו של עניין איפה אתם ןזעקתכם לכבודה של תורת ישראל
ונניח שזו מגמתם אבל איפה אתם לקום בשמה של תורת ישראל ולזעוק חמס.
תחת זאת קם רב חתן פרס ישראל ומכה על הסדן הלא נכון.
מגמד הכל לכלל זוטות לכאורה של "סיגריה".
אבדתם את מנימום האשראי כמנהיגי עם התורה.
שבעים נקיים לא יועילו לכם.......

דווח על תגובה לא ראויה
29.12.2017

3. הרב סתו במקום להשמיעה את קשיי החולים, הנכים, הקשישים מקשיב לצרות של ביבי (אחד העם)

דווח על תגובה לא ראויה
29.12.2017

4. הרבסצ (אכפת לי)

דווח על תגובה לא ראויה
29.12.2017

5. שום דבר טוב לא יכול לצאת מדת מטעם המדינה שהפכה לידועה בציבור של השלטון. (יהודה)

מקומה של הדת תמיד להיות באופוזיציה לשלטון !

דווח על תגובה לא ראויה
30.12.2017

6. 5, אתה טועה (רוני)

ומה בקמרה שהשלטון הולך בדרך הטוב והישר? גם אז צריך להיות אופוזיציה לשלטון? ברור שלא.
שמקרה כזה צריך דווקא לעודד את השלטון.

דווח על תגובה לא ראויה
31.12.2017

7. על הרבנים והמימסד הדתי חרדי להראות דוגמא אישית לטוהר מידות (שי)

הרב שרלו קרן אור באפילה של המימסד הדתי רבני שמייצגים ונותנים יד לשחיתות הנוראית של הסנדק דון ביבי וכנופייתו --וחבל מאוד שמרחיקים את היהודים השפויים מהדת היהודית שנירמסת על ידי הרבנים שכל משמעניין אותם זה בצע הכסף

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב יובל שרלו צילום: ללא קרדיט

"צמצום כוחו של בג"ץ בצורה דרסטית יתגלה כחרב פיפיות"

קרא עוד