בשל הקריאה לסירוב פקודה: תקני השירות הלאומי בבצלם ייבחנו

במכתב ששלח מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי הוזמן מנכ"ל ארגון השמאל לתת את התייחסותו לקמפיין. "הרשות איננה הגורם האחראי על אכיפת החוק, אולם מחויבת לבדוק תלונות על פעולות בלתי חוקיות שמבצעים גופים שאושרו על ידה", נכתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/18 16:21 א באייר התשעח

בשל הקריאה לסירוב פקודה: תקני השירות הלאומי בבצלם ייבחנו
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, שיגר בשבוע מכתב למנכ"ל ארגון השמאל בצלם, בעקבות הקמפיין שפורסם בשבועות האחרונים שבו נקראו חיילי צה"ל לסרב פקודה, על רקע העימותים בגדר הגבול עם עזה. במכתב זימן ג'רבי את אלעד למשרדו כדי לקבל ממנו את התייחסותו לקמפיין.

"ארגון בצלם מקדם קמפיין הקורא לחיילי צה"ל לסרב פקודה מול מצעד היוצא מעזה לכיוון הגדר. מודעות הקמפיין פורסמו בעמוד הפייסבוק של ארגון בצלם. בנוסף, אתה כמנכ"ל הארגון ויחד עמך יו"ר הארגון, מר דוד זוננשטיין, התראיינתם בכלי תקשורת שונים והבעתם תמיכה בסירוב פקודה. בנוסף, הודעת שתממן ייצוג משפטי בעניין", פתח ג'רבי את מכתבו.

בהמשך הוא ציין כי "סעיף 110 לחוק העונשין [ד/20], קובע: 'מי שהסית או שידל אדם המשרת בכוח
מזויין לאי ציות לפקודה חוקית, דינו - מאסר שנה... נעברה העבירה בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות של ישראל או נגדה, דינ ו- מאסר שבע שנים'".

לדברי ג'רבי, "רשות השירות הלאומי-אזרחי איננה הגורם האחראי על אכיפת החוק במדינת ישראל, אולם כגורם הממשלתי הממונה על השירות הלאומי-אזרחי בישראל, מחויבת הרשות לבדוק תלונות המגיעות אליה על פעולות בלתי חוקיות שמבצעים גופים שאושרו על ידה כגופים מפעילים בשירות הלאומי ולהשתמש בסמכות המוקנית לה מכוח תקנות השירות הלאומי לביטול אישור גוף מפעיל לגוף שאינו עומד בכללים שקובע החוק".

בהקשר זה התייחס ג'רבי לסוגיית תקני השירות הלאומי בארגון בצלם, וכתב: "כידוע לכם, כיום אין מתנדבים המשרתים בארגונכם. יחד עם זאת, מכיוון שבכל תחילת חודש לועזי יכולים להיכנס מתנדבים חדשים לשירות ישנה חשיבות רבה לאישור הגוף להפעלת מתנדבים גם כאשר בזמן נתון אינו הצליח למצוא משרתים שישרתו במסגרתו.

"אשר על כן, אבקש להזמינך לפגישה במשרדי הרשות, על מנת לשמוע את התייחסותך בעניין", סיים ג'רבי.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן