בשורה לחקלאים שומרי המצוות: קרן השתלמות ייעודית לשנת השמיטה

שר החקלאות וסגן שר האוצר השיקו יוזמה חדשה, שבמסגרתה החקלאים והמדינה יפרישו במשך 6 שנים לקרן ייעודית כדי שבשנת השמיטה הם יוכלו לשבות מעבודה ללא חשש. השר אריאל: "לראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/17 09:53 יח בחשון התשעח

בשורה לחקלאים שומרי המצוות: קרן השתלמות ייעודית לשנת השמיטה
בשורה לחקלאים שומרי השמיטה. אורי אריל בנטיעות, צילום: דוברות השר אריאל

בשנת השמיטה הבאה יוכלו חקלאי ישראל לשבות מעבודה וליהנות מקרן השתלמות מיוחדת שתיפתח עבורם. כך נקבע ביוזמתם של שר החקלאות אורי אריאל וסגן שר האוצר יצחק כהן. 

לפי התכנית, כל חקלאי שלא יעבד את אדמתו יהיה רשאי להיכנס לתוכנית ולספק לעצמו ולבני משפחתו ודאות וביטחון כלכלי. המדינה וחקלאים שומרי השמיטה כהלכתה, יפרישו סכום כספי מידי שנה  בקרן ייעודית שתיפתח כשבכספיפ שיצטברו הם יוכלו להשתמש בשנה שבה לא יעבדו.

הקרן, שתיפתח בשיתוף משרדי החקלאות והאוצר, קיבלה את ברכתם של הרב חיים קנייבסקי ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן. בעבר חקלאים שומרי שמיטה נאלצו לחיות בצמצום ובחוסר ודאות אחת לשבע שנים ובמשרדי הממשלה רוצים לשים לזה סוף.

השר אריאל מהבית היהודי- האיחוד הלאומי אמר כי "למדינת ישראל אכפת מהחקלאים שלה ולראשונה יש הכרה בזכות החקלאים שומרי המצוות לשבות בשנת השמיטה ללא חשש. עבודת האדמה היא מצווה ואני שמח שחקלאים ששומרים על מצוות השמיטה יוכלו מהיום, באמצעות קרן ההשתלמות הייעודית שהוקמה בזכות שיתוף הפעולה עם סגן השר הרב יצחק כהן לתכנן את הכנסותיהם ולהבטיח את פרנסתם לקראת שנת השמיטה הקרובה".

עוד הוא אמר כי "תוכנית זו קיבלה את ברכתם של גדולי ישראל. התמיכה בקרן חוצה מגזרים ומאחדת את כלל גדולי הדור הרב חיים קנייבסקי, הרב שלום כהן, הרב דב ליאור, הרב אריאל, הרב יצחק זילבשטיין, הרב דוד לנדאו ואדמו"רים, במהלך חשוב זה למען החקלאים".