מסתמן: בלעדיות לזרם האורתודוקסי בכל הנוגע לגיור

ועדת השרים לחקיקה תדון בשבועות הקרובים בטיוטה חלופית לחוק הגיור, לפיה תוקם רשות חדשה שתהיה הגוף היחיד שיורשה לערוך גיורים בישראל. המשמעות: לא תהיה הכרה בגיורים פרטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/18 10:42 ח באייר התשעח

מסתמן: בלעדיות לזרם האורתודוקסי בכל הנוגע לגיור
בית הדין הרבני בירושלים, צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

טיוטת חוק חלופית לחוק הגיור, שתמנע הכרה בגיורים פרטיים ותקנה בלעדיות לזרם האורתודוקסי בכל הנוגע לגיורים בישראל, תעלה בשבועות הקרובים לדיון בוועדת השרים לחקיקה. 

ב"הארץ" דווח כי על פי טיוטת החוק, שהגיש שר המשפטים לשעבר משה נסים לבקשת רה"מ  נתניהו, תוקם רשות גיור חדשה שתפעל באופן עצמאי ותהיה הגוף היחיד שיורשה לערוך גיורים בישראל. עוד הוצע כי נציגי הרבנות הראשית לא יידרשו לאשר בחתימתם את הגיורים, אולם הרבנות תיקח חלק במינוי חברי הרשות החדשה. במקרה שהצעת החוק תאושר, היא תעקוף את פסיקת בג"ץ לפיה יש להכיר בגיורים אורתודוקסיים פרטיים הנערכים בישראל.

הרב שאול פרבר, ממייסדי "עתים", הביע את חששו מקידום החוק בעת הנוכחית, והזהיר מפני הגברת המתח הקיים ממילא בין ישראל ליהודי התפוצות. "לנוכח היחסים המתוחים והריחוק הגובר והולך בין ישראל ליהודי התפוצות, אני חושב שזה לא יועיל לממשלת ישראל להעלות את הנושא עכשיו, כי זה רק יעצים את המחלוקות ואת המתחים". צוטט הרב פרבר ב"הארץ".