"ברוך שעשה לי נס": מוישי חזר לבית חב"ד במומביי

הילד שאיבד את הוריו בפיגוע במקום ב-2008, חזר לביקור יחד עם ראש הממשלה. "לבי נרגש לשוב ולחזור, אמשיך בעז"ה את השליחות של הוריי", אמר. נתניהו: "בכוחות החיים ואהבת החיים שלנו גברנו על כל המכשולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/18 15:53 ב בשבט התשעח

"ברוך שעשה לי נס": מוישי חזר לבית חב"ד במומביי
מוישי הולצברג ובנימין נתניהו בבית חב"ד במומביי, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ה') לביקור בבית חב"ד במומביי, הודו, כשהוא מלווה במוישי הולצברג, שאיבד את הוריו בפיגוע במקום ב-2008.

השניים סיירו בחדר ילדותו של מוישי, ובמקום בו התרחש אירוע הטרור. אמו המנוחה של מוישי סימנה את גובהו על הקיר בחדרו כשהיה תינוק, וכעת מוישי נמדד שוב וראש הממשלה סימן על הקיר את גובהו. נתניהו הודה לסנדרה, המטפלת שהצילה את חייו בעת הפיגוע וחיזק את ידיה.

 לכבוד הביקור התקיים בבית חב"ד אירוע מיוחד ומרגש, שבמהלכו הסירו נתניהו ומוישי את הלוט מפינת הזיכרון שהוקמה במקום.

"אני נרגש להיות כאן אתכם, איתך מוישי. אני רואה שאתה מתפתח וגדל יפה. מדדנו עכשיו את הגובה שלך. בן 11 - עוד מעט בר מצווה, ואחר כך, כשתקים משפחה גם אז תזמין אותי", אמר נתניהו.

"עם ישראל מלווה אותך לאורך כל הדרך ויש סיבה לכך. מה שקרה פה ביטא הרבה דברים. ביטא שנאת ישראל וביטא אהבת ישראל. אהבת ישראל של ההורים היקרים שלך ז"ל. אהבת ישראל של שליחות חב"ד פה ובעולם כולו מחבקת את עם ישראל באשר הם, ומביאה לכל יהודי בית בכל מקום, כולל פה בלב מומביי בהודו.

"אהבת ישראל ושנאת ישראל - המרצחים הנוראיים האלה שלצערנו גבו את הקרבן הנורא הזה, לא גבו את הילד הזה בגלל אהבת ישראל, של אישה נפלאה - סנדרה".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו יודעים שבכוחות החיים ואהבת החיים שלנו גברנו על כל המכשולים ועם ישראל חי, עם ישראל ימשיך לפרוח בכוח האמונה, בכוח האהבה, בכוח העשייה, שבאים לידי ביטוי בבית הזה ובבית הבא, של מוישי, שיוקם בעזרת ה'. אני רוצה להודות לכם על הרוח הנפלאה. לסבים ולסבתות. כל הכבוד לכם. עם ישראל חי".

הילד מוישי אמר: "לבי פועם, לבי נרגש, לשוב ולחזור לבית הוריי, בית חב"ד שנבנה ושופץ מחדש. כאן נולדתי, כאן גדלתי שנתיים ימים. ספגתי לתוך נשמתי את השליחות של הורי האהובים. לעזוב ארץ חמדה, ארץ יושבת בשליחות הרב. ממקום תחתון, שאין תחתון למטה ממנו. הבית הפתוח לכולם, יהודים מכל העולם, שחיפשו פינה חמה. הורי האהובים עשו כאן לארץ ישראל.

"הייתי הבן היקיר להוריי וילד שעשועים לאורחיי. כשטיילתי בשוק אהבתי להשתעשע עם העיזים, משכתי להן בקרניים, ללא פחד ומורא. אהבתי מאוד בלונים. בכל פעם שחזרנו מביקור בארץ, כל העובדים כאן התחרו מי יקנה לי הכי הרבה בלונים. הוריי קנו לי את כל המשחקים שבעולם. אמי שרטטה עם הקו על הקיר ובכל פעם סימנה כמה גבהתי. אבא בנה לי מטבח מדהים מעץ, מרוב אהבתו אליי.

"תודה לך ה' שנתת לנו ראש ממשלה כה נפלא, שהזמין אותנו להצטרף לביקורו כאן בהודו. אני חוזר הביתה, אני חוזר לחדרי לאחר פרידה של תשע שנים. במעמד חגיגי זה, אני רוצה להודות לה' בשם ומלכות - ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שעשה לי נס במקום הזה".

מוישי סיפר כי "כיום אני גדל בביתם של סבא וסבתא בעפולה ולומד בתלמוד תורה חב"ד במגדל העמק. תודה לכם על הכל. אני מברך את סבא וסבתא שלי ומודה לסנדרה שהצילה אותי מהתופת – ברוך ה'.

"בעוד שנתיים ימים, אחגוג אם ירצה ה' בר מצווה. ראש ממשלתנו היקר, אני מזמין אותך להצטרף אלי לביקורי הבא כאן לרגל הבר מצווה. כשאגדל יותר, אמשיך בעזרת ה' את שליחות הוריי במקום זה.

"תודה לך ראש ממשלתי היקר על קיום ההבטחה. ברוך שומר הבטחתו למוישי ומקיים. תודה לאנשי חב"ד ולכל הסגל של רה"מ על הטרחה הענקית להצלחת המעמד והנחת אבן הפינה למוזיאון לזכרם של הורי היקרים".

לאחר סיום דבריו הגיש מוישי לראש הממשלה ורעייתו שי – דגם ובתוכו צילום ספר התורה שנפגע מכדורי המחבלים. הקליע שחדר לספר התורה יצר חור בצורת מגן דוד בדיוק במילים "אחרי מות שני בני אהרון בקרבתם בפני ה' וימותו". "אני נושא תפילה לה' שבקרוב ממש נתראה עם אבא ואמא עם משיח יתקיים", אמר מוישי.