ברוך דיין האמת: הרב אלישיב קנוהל נפטר

רב קיבוץ כפר עציון, אחד מבכירי רבני 'צהר' ומחבר הספר המוכר "איש אשה", נפטר לאחר מאבק במחלה קשה. בן 70 היה במותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/18 07:49 ה באייר התשעח

ברוך דיין האמת: הרב אלישיב קנוהל נפטר
נפטר אחרי עשיה רבת שנים. הרב קנוהל, צילום: אתר רבני צהר

אחד מרבני הציונות הדתית המוכרים, הרב אלישיב קנוהל, הלך הלילה (שישי)לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה.

הרב קנוהל (70) שימש כרב קיבוץ כפר עציון ואחד מחבריה הבכירים של ארגון רבני צהר, בו עסק בעיקר בנושאי נישואין וזוגיות.

אחד מספריו המוכרים היה "איש אשה" שליווה אלפי זוגות לפני ולאחר שבאו בברית הנישואין. בנוסף לכך הוא עסק רבות בנושא העגונות ואף היה ממייסדי הסכם הממון שלפני החתונה שנועד להסדיר את הנושא עוד בטרם הנישואין.

מארגון רבני צהר נמסר: "ארגון רבני צהר כואב ודואב את לכתו לבית עולמו של הרב אלישיב קנוהל ראש מיזם הנישואין בארגון אשר בדרכיו הישרות והטובות, בליבו הזך ובחכמתו האיר את הדור. במסירות אין קץ  הוא ניתב דרכו ומצא מסילות לליבם של זוגות רבים ושימש מגדל אור לאנשי מקצוע פוסקי הלכה וסייע רבות בהקמת בתים, בטיפוח משפחות רבות תוך מענה זמין ומועיל ללא הרף".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ספד לרב קנוהל ואמר כי הוא "היה איש שכל ראייתו ומעשיו היו ציבוריים. מעולם לא ביקש לעצמו משהו. כמה סמלי שהוא נפטר ביום העצמאות- היום בו חזרה הציבוריות והממלכתיות לארצנו".

ח"כ מוטי יוגב הוסיף: "ברוך דיין האמת. צער גדול מאד, עם היוודע דבר פטירתו של הרב אלישיב קנוהל, הרב של כפר עציון, שהלך לעולמו לאחר מחלה קשה. הרב אלישיב, היה מבניה ובוניה של כפר עציון, איש מידות שהאיר פניו לכל ותלמיד חכם גדול, שידע לחבר בשיעוריו ובספריו את הדור לתורה. חבל על דאבדין".

הלווייתו תתקיים בשעה 12 בקיבוץ כפר עציון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן