ברגבים טוענים: טירה ענקית נבנית בצפון על קרקעת מדינה

לאחר שפניותיהם לועדה המקומית משגב לא נענו, הם עתרו לבית המשפט בדרישה שיורה לוועדה להפסיק את הבניה ולהרוס אותה. "זוהי טירה של ממש, שהוקמה תוך צפצוף מתמשך על החוק, על קרקע השייכת בחלקה למדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/17 15:48 כט בתמוז התשעז

ברגבים טוענים: טירה ענקית נבנית בצפון על קרקעת מדינה
הטירה בצפון, צילום: רגבים

תנועת רגבים עתרה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה, בטענה שהועדה המקומית לתכנון ובניה משגב לא אוכפת בנייה בלתי חוקית בתחום שיפוטה.

לטענת התנועה בימים אלה נבנית טירה גדולה על קרקע השייכת בחלקה למדינה בין עראבה ליישוב אבטליון הסמוך. 

לפני כחצי שנה הבחינו ברגבים בעבודות בניה של מבנה בן חמישה מפלסים והיקף של כמה מאות מטרים רבועים. מאז שיגרו אנשי התנועה מספר פניות לועדה המקומית משגב, בדרישה לבצע פעילות פיקוח ואכיפה כנגד הבינוי הבלתי חוקי המתבצע בתחומיה, אולם לדבריהם הפניות לא נענו.

בניה על אדמות מדינה

בניה על אדמות מדינה                                                                                             צילום: רגבים

בעקבות חוסר שיתוף הפעולה, החליטו ברגבים לעתור לבית המשפט, בבקשה שיורה לוועדה המקומית להשתמש בכלי האכיפה העומדים לרשותה, שהם הוצאת צווי הפסקת עבודה, הגשת כתבי אישום כנגד העבריינים והריסת המבנה.

מנהל הפעילות של תנועת רגבים במחוז הצפון, ישי חמו,אומר כי "למרות שתופעת הבניה הבלתי חוקית הפכה מזמן למכת מדינה, הפעם מדובר במקרה מקומם במיוחד. זוהי טירה של ממש, שהוקמה תוך צפצוף מתמשך על החוק, על קרקע השייכת בחלקה למדינה".

לדבריו, עד היום היתה סלחנות כלפי בניה בלתי חוקית שהוקמה בתחומי השיפוט של היישובים הערביים, אולם במקרה הזה, מדובר בשטח שמחוץ לתחום היישוב עראבה, ולכן אין למקום אופק תכנוני או אפשרות להלבנה".