בקרוב: מרכז מבקרים שיספר את סיפורה של הציונות הדתית

המרכז, שהוא פרי יוזמה ישנה של הרב משה צבי נריה והרב אברהם צוקרמן, יוקם בכפר הרוא"ה. הערב (ה') יושק חוג הידידים שלו במעמד שר החינוך נפתלי בנט. אחד המקימים רפי קפלן: "זה חייב להיות הבית של כל ציבור הכיפות הסרוגות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/17 12:34 יג בחשון התשעח

בקרוב: מרכז מבקרים שיספר את סיפורה של הציונות הדתית
הדמיה של מרכז המבקרים, צילום: צילום מסך מיוטיוב

חוג ידידי מרכז המבקרים "בית הציונות הדתית", שיספר את סיפורה של הציונות הדתית, יושק הערב (ה') באירוע מיוחד בתל אביב.

מרכז המבקרים, שיוקם בכפר הרוא"ה, ילמד ויספר על דרכה של הציונות הדתי משלב הקמתה ועד היום. היוזמה החלה לפני שנים רבות, עוד בזמנו של הרב נריה והרב צוקרמן זצ"ל אשר ביקשו להקים מרכז לציונות דתית.

במהלך השנים גורמים רבים, כמו עמותת "ראש הגבעה", מפעלות הציונות הדתית ועמותת כפר הרא"ה, הרימו את הכפפה והחלו לקדם את הרעיון שבימים אלו מגיע לידי מימוש.

בערב המיוחד צפויים להשתתף שר החינוך נפתלי בנט, השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת זאב אלקין, ח"כ שולי מועלם רפאלי, שר החינוך לשעבר הרב יצחק לוי ומנכ"ל בית הציונות הדתית צבי צביבל.

בערב תוצג פרוגרמת בית הציונות הדתית, יעדיה ודרכי פעולתה ואת מגמת המקום לשלב את כלל קשת הציבור הציוני הדתי. מי שנמנים בצוות ההקמה הם הרב גד ברטוב, דובי טל, בניה פרידמן, פיני אפרתי ורפי קפלן שציין כי "הבית הזה חייב להיות הבית של כל ציבור הכיפות הסרוגות. במקום הזה כל מי שמרגיש עצמו שיך לציונות הדתית צריך למצוא את מקומו".

קפלן, המשמש כמנכ"ל 'מעלה-המרכז לציונות דתית' ומנהל התוכן של הפרויקט הוסיף כי "אין כאן מגמה להקים מוזיאון, ובטח לא מוזיאון לחלק מסויים בציבור הכיפה הסרוגה, אלא מקום תוסס וחי החושף את שורשי הציונות הדתית, ערכית והיסטורית, את פועלה ערב הקמת המדינה ובמשך כל שנות תקומת עם ישראל בארצו והמשך פעילותה כיום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן