בקבינט הבהירו: לא יוחזרו גופות מחבלים

השרים ביקשו דיון נוסף בבג"ץ והחליטו לעצור את הליכי החקיקה בנושא עד לקבלת תשובה בעניין מבית המשפט. במשפחת גולדין זעמו: "החלטה אומללה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/17 12:53 ל בכסלו התשעח

בקבינט הבהירו: לא יוחזרו גופות מחבלים
הפגנה להשבת גופות מחבלים, צילום: וויסאם השלמון פלאש 90

אחרי שבג"ץ קבע כי למדינה אין סמכות להחזיק גופות של מחבלים לצורכי מיקוח, בקבינט המדיני-ביטחוני הבהירו היום (א') כי גופות המחבלים שמוחזקות בידי ישראל לא יוחזרו לפלסטינים. חברי הקבינט החליטו גם לבקש דיון נוסף בסוגיה בבג"ץ.

השרים אמרו כי העקרונות המפורטים בדעת הרוב של השופטים בפסיקה השנויה במחלוקת אינם מקובלים, וכי הליכי חקיקה להסדרת הנושא לא יקודמו עד לקבלת תשובה בנוגע לבקשה לקיים דיון מורחב בבית המשפט.

למרות הבהרת הקבינט, במשפחת גולדין זעמו על ההחלטה שלא לקדם הליכי חקיקה בעניין השבת גופות מחבלים. הוריו של סגן הדר שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, אמרו: "ראש הממשלה נתניהו והקבינט בחרו להיכנע שוב לחמאס. ההחלטה שלא לקדם חוק המאפשר החזקה בגופות מחבלים והפעלת לחץ על חמאס היא החלטה אומללה המשדרת לאויב רפיסות וחולשה.

"אנו קוראים לנתניהו ולשרים בקבינט לקרוא את הודעותיהם מיום חמישי האחרון ולא לזנוח את הליך החקיקה. כדי להחזיר את הדר ואורון הביתה צריכה ההנהגה הישראלית לגלות אומץ ונחישות".