בצל הלחימה: חילופי מפקדי גדוד בנח"ל החרדי

בעיצומו של מבצע צוק איתן התקיים טקס החלפת מג"דים לגדוד נצח יהודה. סא"ל תלם חזן, שהוביל את הגדוד לשורה של הישגים והצטיינות סיים את תפקידו. לראשונה בתולדות צה"ל שולב בטקס סיום מסכת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/08/14 12:41 ה באב התשעד

בצל הלחימה: חילופי מפקדי גדוד בנח"ל החרדי
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

בעיצומו של מבצע צוק איתן התקיים אמש (ה') טקס החלפת מג"דים של גדוד נצח יהודה (הנח"ל החרדי). את המג"ד הנוכחי סגן אלוף תלם חזן, אשר הוביל את הגדוד לשורת הישגים חסרי תקדים ופרסי הצטיינות, החליף סגן אלוף אורי לוי. לראשונה בתולדות צה"ל שולב בטקס סיום מסכת, והטקס כולו נשא אופי תורני.

סא"ל חזן נכנס לתפקיד בשנת 2012. בתקופתו קטף גדוד 'נצח יהודה' את פרס הרמטכ"ל, הנחשב לפרס היוקרתי ביותר בצה"ל, בשל "הישגים יוצאי דופן ויצירתיות" בפן המבצעי. את פרס הרמטכ"ל קיבל חזן חמישה ימים אחרי שקיבל בשם הגדוד שלו את פרס אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, וכן את פרס המקצח"ר לאחר שהגיע להישג מרשים עם הציון 95 בתחומי המוכנות למשימות ביטחון שוטף. כמו כן הגדוד קיבל בתקופתו את פרס הבט"ש (בטחון שוטף). לצד ההישגים, חזן אחראי להקמת אולפנית ללימוד עברית עבור חיילים שמגיעים להתנדב בגדוד החרדי מחו"ל, להגדלת מספר היוצאים לקורס מ"כים, ולמעשה הגדוד תחתיו הוציא לקורס קצינים את המספר הגבוה ביותר מחטיבת כפיר.

המג"ד החדש, סא"ל לוי שימש בעברו סמג"ד הנח"ל החרדי. את דבריו בטקס סיים בפסוק "וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל". רבני עמותת הנח"ל החרדי, המלווים את הגדוד על בסיס יומיומי, נטלו חלק באירוע וציינו בדבריהם את הישגיו יוצאי הדופן של המג"ד היוצא ואת ביטחונם בהצלחתו של המג"ד הנכנס, עמו עבדו רבות בעבר. יצויין כי בשבועות האחרונים עשרות מחיילי הנח"ל החרדי נכנסו לעזה. בין הנכנסים, חיילי קורס מ"כים, חיילי קורס קצינים, חיילי פלוגת 'מגיני הנגב', ועוד.