בפרקליטות מתנצלים על עמדתם ביחס לאיסור על זוגות להט"ב לאמוץ ילדים

במכתב ששלחו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הם הסבירו לעובדים כי "יש להבדיל בין עמדותינו האישיות בסוגיות חברתיות ערכיות לבין חובתנו המקצועית כפרקליטים להביא לפני בית המשפט את עמדת המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/07/17 21:02 כד בתמוז התשעז

בפרקליטות מתנצלים על עמדתם ביחס לאיסור על זוגות להט"ב לאמוץ ילדים
פועל בניגוד לרצונה. מנדלבליט ושקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שלחו הערב (שלישי) מכתב לעובדי הפרקליטות, בו הם הסבירו מדוע ייצגו מול בג"ץ את עמדת המדינה לפיה אין לאשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים.

מאז פרסום דבר התנגדות המדינה, עלו קולות בפרקליטות שתקפו את המהלך וטענו כי מדובר בעידוד הומופוביה וחלקם אף אמרו כי הם מתביישים שהם חלק מהגוף הציבורי.

 היועמ"ש אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן כתבו בתגובה כי "יש להבדיל בין עמדותינו האישיות בסוגיות חברתיות ערכיות לבין חובתנו המקצועית כפרקליטים להביא לפני בית המשפט את עמדת המדינה, ובכלל זה את התמונה העובדתית המלאה, לרבות עמדת גורמי המקצוע".

בהמשך הם אמרו: "ברור כי כל אזרח, לרבות כל פרקליט, זכאי להחזיק בכל דעה בענין זה. אולם, בוודאי שלא היה מקום לתקוף את הפרקליט ואת מחלקת הבג"צים, אשר הביאו לפני בית המשפט את עמדת הממשלה וגורמי המקצוע, כפי שהיו חייבים לעשות, והם עשו כן על פי הנחיית הגורמים הבכירים ביותר במערכת המשפטית".

כזכור בשבוע שעבר השיבה המדינה, בתגובה לעתירה של המרכז הרפורמי ועמותת "אבות גאים", כי הגורמים המקצועיים במשרדי הרווחה והמשפטים החליטו "שלא לפעול בעת הזו לשינוי הדין הקיים", שלפיו זוגות חד-מיניים לא יוכלו לאמץ ילדים.

אחד הנימוקים להחלטה היה שילדים מאומצים נושאים עם מטען חריג וכי הכנסתם למשפחות חד מיניות עלול רק להקשות עליהם עוד יותר.