בעקבות חטיפת הנערים: מוקד המשטרה יאתר אוטומטית את הפונים לעזרה

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק, לפיה תוכל המשטרה לאתר את מיקומם של המתקשרים למוקד החרום באמצעות הטלפון הנייד. השר ארדן: "בטוח שבזכות החוק יינצלו חיים רבים בעתיד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/06/17 12:13 יט בסיון התשעז

בעקבות חטיפת הנערים: מוקד המשטרה יאתר אוטומטית את הפונים לעזרה
שלשות הנערים שנרצחו, צילום: כיפה

לפני שלוש שנים נחטפו ונרצחו שלושת הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער הי"ד. אתמול (שני) אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק לאיכון אוטומטי של שיחות חרום למשטרה.

לפי הצעת החוק שנולדה מיוזמתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מוקד החרום של המשטרה יוכל לקבל באופן אוטומטי את מיקומו של הזקוק לעזרה באמצעות הטלפון הנייד שברשותו. הדבר עתיד לחסוך את ניסיונות ההסבר של המתקשר, שלרוב נמצא במצוקה, לשוטרי המוקד.

כזכור, בזמן אירוע החטיפה הצליח גיל-עד שער לחייג למשטרת מחוז ש"י, אך השיחה נותקה. במידה והחוק יעבור גם בקריאה שניה ושלישית, הדבר יאפשר למשטרה לא רק לאתר את הזקוקים לעזרה, אלא גם יטפל בתופעות הטרדת המוקדנים ופניות השווא שהמוקדנים מקבלים לא מעט.

הצעת החוק גם מתייחסת לכאלה שלא מעוניינים לחשוף את מיקומם באופן אוטומטי. מי שיבחר בדרך זו יוכל להתקשר למוקד 110 ולהשאיר את פנייתו שם. השר ארדן אמר על הצעת החוק כי "זמן התגובה של המשטרה הוא עניין של חיים ומוות. אני בטוח שבזכות החוק יינצלו חיים רבים בעתיד".