בעקבות החלטה נגד יו"ש: שגרירת דנמרק ננזפה

הפרלמנט הדני הורה להוציא התנחלויות מהסכמים של המדינה עם ישראל, מה שעורר זעם בירושלים. בשיחה נאמר כי היוזמה לא תאפשר לנהל מו"מ על הסכמים עתידיים בין ישראל לדנמרק

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 09:33 טו בשבט התשעח

בעקבות החלטה נגד יו"ש: שגרירת דנמרק ננזפה
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שגרירת דנמרק בישראל ננזפה אתמול (ג') במשרד החוץ, בעקבות החלטת הפרלמנט הדני להוציא התנחלויות מהסכמים של המדינה עם ישראל, כך פורסם ב"ישראל היום".

במסגרת ההחלטה הורה הפרלמנט הדני לגופים ציבורים ופרטיים בדנמרק שלא להשקיע בחברות שפועלות מעבר לקו הירוק, מה שעורר זעם בישראל על ההבחנה בין שטחי ישראל לבין ההתנחלויות.

בתגובה להחלטה זימן מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, את השגרירה הדנית, שרלוטה סלנטה, לשיחת נזיפה אצל סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, רודיקה רדיאן גורדון. במהלך השיחה נאמר לסלנטה כי יוזמת החוק לא תאפשר לישראל לנהל משא ומתן על הסכמים עתידיים שנידונו בין ישראל לדנמרק.

אתמול הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו גם על זימונה של שגרירת אירלנד בישראל לשיחת בירור, בעקבות יוזמת חקיקה בארצה שמטרתה לאסור על ייובא ומכירת מוצרים מההתנחלויות.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה בתוקף את יוזמת החקיקה האירית שכל מטרתה היא תמיכה בתנועה ה- BDS ופגיעה במדינת ישראל. היוזמה נותנת רוח גבית למבקשים להחרים את ישראל ועומדת בניגוד מוחלט לעקרונות המנחים של הסחר החופשי והצדק", נמסר אמש מלשכת רה"מ.