בעקבות ביטול מתווה הכותל: בסוכנות היהודית ביטלו ארוחת ערב עם נתניהו

חבר הנאמנים של הסוכנות הודיע על ביטול האירוע כמחאה על החלטת הממשלה, לפיה פשרת הכותל תבוטל. יו"ר הסוכנות שרנסקי הביע "אכזבה עמוקה" על ההחלטה בנושא הכותל והוסיף כי היא "מערימה יותר ויותר קשיים על עבודתנו לקרב בין ישראל לתפוצות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/17 09:00 ב בתמוז התשעז

בעקבות ביטול מתווה הכותל: בסוכנות היהודית ביטלו ארוחת ערב עם נתניהו
יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

אין מתווה אין ארוחה: חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית הודיע הבוקר (שני), כי ארוחת הערב המתוכננת להערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוטלה, זאת במחאה על ביטול מתווה הכותל והכוונה לקדם את חוק הגיור אתמול ע"י הממשלה.

חבר הנאמנים של הסוכנות, הוא הגוף שאמון על מדיניות הארגון ונציגיו מגיעים מקהילות צפון אמריקה, מארגונים יהודיים ברחבי העולם, מזרמי היהדות השונים וכן מהמערכת הפוליטית בישראל. מעבר לביטול ארוחת הערב, חבר הנאמנים אף הודיע כי לוח הזמנים של הכנס אותו הוא עורך שונה לחלוטין ובמהלכו ייערך דיון על השלכות החלטות הממשלה

מי שהביע את אכזבתו הרבה מההחלטות שהתקבלו אתמול, במיוחד בנוגע למתווה הכותל, הוא נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות היהודית. שרנסקי, שיחד עם היועמ"ש מנדלבליט, בנה את הפשרה שבוטלה אתמול אמר כי "בתור יו"ר הסוכנות היהודית ובשם כל השותפים שלנו, עלי לבטא את אכזבתי העמוקה מההחלטה שקיבלה היום ממשלת ישראל להשעות את יישום החלטתה להקים מרחב תפילה מכובד ושוויוני בכותל המערבי"

לדבריו, "לפני חמש שנים פנה אלי ראה"מ על מנת שאוביל מאמץ משותף להשגת נוסחה מעשית שתהפוך את הכותל ל-'כותל אחד לעם אחד', כדבריו. לאחר ארבע שנים של מו"מ מאומץ, הגענו לפתרון מוסכם על דעת כל השותפים והזרמים המרכזיים. פתרון זה אומץ על ידי הממשלה והתקבל בברכה ע"י הקהילות היהודיות בעולם".

לטענתו של שרנסקי לביטול המתווה עלולה להיות השלכת ברורה על הקשר עם יהודי העולם, "ההחלטה היום פירושה נסיגה מאותה הסכמה, והיא מערימה יותר ויותר קשיים על עבודתנו לקרב בין ישראל לתפוצות. הסוכנות היהודית נשארת מחויבת למרות הכל למשימתה זו ולעקרון של כותל אחד לעם אחד".