בעלי עסקים למען 'עבודה עברית'

למעלה ממאה בעלי עסקים, שנעזרו בעבר באתר, קראו לציבור לתמוך במיזם גיוס ההומנים של אנשיו, "נדהמנו לשמוע שבית המשפט קנס את מפעילי הלוח בעשרות אלפי שקלים ומההחלטה שבמדינת העם היהודי אסור ליהודי לדאוג לפרנסת אחיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/17 23:45 יב בכסלו התשעח

בעלי עסקים למען 'עבודה עברית'
אסור לעודד עבודה עברית?. אתר בניה, צילום: פלאש 90. ליאור מזרחי

לאחר שאתר 'עבודה עברית' נקנס על ידי בית המשפט ויצא בעקבות זאת למיזם גיוס המונים, למעלה ממאה בעלי עסקים יצאו השבוע בקריאה לתמוך בו כפי שהוא תמך "בבעלי העסקים היהודים".

"נדהמנו לשמוע שבית המשפט קנס את מפעילי הלוח בעשרות אלפי שקלים ומההחלטה שבמדינת העם היהודי אסור ליהודי לדאוג לפרנסת אחיו", כתבו 116 בעלי עסקים, שנעזרו במוקד לוח עבודה עברית המפרסם בעלי מקצוע יהודיים למגוון עבודות.

בהמשך הם פנו לציבור בבקשה שיעזור לאתר להמשיך ולהתקיים, "אנו שמחים שהדברים לא עוברים בשתיקה ומברכים על היוזמה לצאת במאבק ציבורי ומשפטי כנגד ההחלטה ובתמיכה בבעלי העסקים היהודים. אנו קוראים לכל מי שהדברים נוגעים לליבו לפתוח את הלב ואת הכיס ולתרום עכשיו להצלחת המאבק".

עצומת בעלי העסקים

עצומת בעלי העסקיםצילום: ללא קרדיט

כזכור, נגד מפעילי האתר ההוגשה תביעה על ידי 'התנועה הרפורמית', מרכז 'מוסאוא' ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שהצטרפה ככידידת בית המשפט. בסיום ההליך פסק בית המשפט על קנס בסך 40 אלף שקלים מאחר בטענה כי האתר מפלה בין אנשים. באתר לא הרימו ידיים והחליטו לצאת בהליך גיוס המונים באתר Give Back במטרה לשלם את הקנס ולהמשיך במאבקם המשפטי שיאפשר להם להפעיל את האתר כיעודי לעובדים יהודים. אנשי האתר ביקשו לגייס 240 אלף שקלים וכחודש לפני תום מועד הגיוס עומד המיזם על כ-50 אלף שקלים.

חבר הנהלת תנועת "דרך חיים", אורי קירשנבאום, מסר כי "מי כמו בעלי העסקים שמסתייעים במוקד יודעים כמה פעילותו חשובה. הקשיים שכרוכים בהקפדה על עבודה עברית מצטמצמים במשהו הודות לפעילות המבורכת של המוקד שכעת בית המשפט מבקש למעשה לחסל. אנו מקווים שהציבור שאהבת ישראל בלבו ייענה לקריאה החשובה הזו ויסייע לנו להמשיך במאבק להצלת העבודה העברית".