בעידוד חמאס ובמימון איראן: המחאה "האזרחית" על גדר רצועת עזה

צה"ל והשב"כ חשפו, לאחר שחקרו שורת מחבלים שחדרו לישראל, כיצד מנצל חמאס אזרחים לטובת פעילות טרור: שליחת אנשים לחבל בגדרות ולשרוף שדות, ועידוד ילדים לגנוב ציוד צה"לי, "ניצול ציני של ילדים ואזרחים תמימים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/05/18 11:13 כט באייר התשעח

בעידוד חמאס ובמימון איראן: המחאה "האזרחית" על גדר רצועת עזה
ניסיון חבלה בגדר המערכת, צילום: דובר צה"ל

על רקע החשש מהסלמה כתוצאה מ"צעדת השיבה" מעזה, צה"ל והשב"כ חשפו היום (שני) כיצד פועלים המפגינים על גדר המערכת בעידוד ארגון הטרור העזתי ועזרת כספים איראנים.

בשבועות האחרונים חדרו מספר מחבלים מרצועת עזה לישראל, חלקם חוסלו וחלקם נתפסו והועברו לחקירות השב"כ, שהצליח לחשוף את דרכי פעולת הזרוע הצבאית של חמאס שמעודד טרור ואלימות בגבול עם רצועת עזה.

בנוסף ציינו במערכת הביטחון כי איראן מעבירה מימון עבור החמאס, למטרת הפעילות האלימה בגזרת הגדר ברצועת עזה.

יחיא עיג'לה, פעיל חמאס מעזה, נעצר בסוף חודש אפריל לאחר שנשלח לפעולה שמטרתה הייתה גניבת מצלמת אבטחה וחיתוך הגדר לאורך רצועת עזה. מחקירתו עלה, כי חמאס מתדרך את פעיליה לחתוך את הגדר ולגנוב את מצלמות האבטחה על מנת לסייע במשיכתה והפלתה של הגדר וכן לשבש את פעילות צה"ל לקראת "יום הנכבה".

הציתו רכוש שנועד לרווחתם. פלסטינים במעבר כרם שלום

הציתו רכוש שנועד לרווחתם. פלסטינים במעבר כרם שלוםצילום: דובר צה"ל

עוד עלה כי ארגון הטרור מעזה מנסה להציג לכלי התקשורת את הפעילות כהתקוממות עממית ולא כפעילות אלימה המובלת על ידי פעיליו. פעילי הארגון, המוטמעים בין אזרחי רצועת עזה, לוקחים חלק פעיל בפעילויות המחאה האלימות לאורך הגדר בכל ימי השישי, כאשר הפעילים נושאים עמם בקבוקי בנזין, סכינים, מספרי ברזל וקאטרים.

בחקירתו חשף עיג'לה כי קיים איסור לפעילי הטרור של חמאס עצמם להתקרב לגדר, מחשש כי ייהרגו או ייתפסו על ידי כוחות צה"ל, אלא אם הגדר נופלת ואז עליהם להיכנס חמושים לישראל בחסות ההמון ולבצע פיגועים.

נחקר נוסף היה המחבל סלים אבו דאהר, בן 21 תושב רצועת עזה שנעצר לאחר שניסה לחדור לישראל ולשרוף שדות וחורשות, שסיפר בחקירתו כיצד פעילי חמאס הלבושים בגדים אזרחים מספקים חומרי תבערה. אבו דאהר סיפר כיצד ארגון חמאס מממן את הפעילות האלימה, במסגרתה נשלחים עפיפוני תבערה לעבר שטחי ישראל.

מחבל נוסף שנתפס ונחקר, סיפר לחוקריו כי פעילי חמאס בלבוש אזרחי, מעודדים ילדים לנסות ולחצות את גדר המערכת לצורך גניבת ציוד צה"לי.

מהשב"כ וצה"ל נמסר כי "מדובר בעדות לניצול הציני של ילדים ואזרחים תמימים ע"י חמאס, תוך סיכון חייהם, לצורכי השחתת וגניבת ציוד ותשתיות אזרחיות וביטחוניות בשטחה הריבוני של מדינת ישראל. צה"ל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול באופן נחרץ לסיכול כל ניסיון חדירה לתחומי מדינת ישראל במטרה להגן על ביטחון אזרחי ישראל וריבונותה".