בעוטף עזה דווקא מברכים: "החלטה ערכית ומוסרית"

לצד הביקורת החריפה מצדה של משפחת גולדין, ראשי מועצות הסמוכות לרצועה בירכו על חידוש אספקת החשמל. ראש מועצת שער הנגב: "החלטה חשובה גם ברמה האסטרטגית". ראש מועצת חוף אשקלון: "לא מגיע להם, אך אנו לא יכולים לעמוד מנגד זמן רב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 20:08 כ בטבת התשעח

בעוטף עזה דווקא מברכים: "החלטה ערכית ומוסרית"
הפסקת חשמל בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

במשפחת גולדין תקפו הערב (א') בחריפות את ההחלטה לחדש את אספקת החשמל לעזה מבלי להתנות זאת בהשבת גופותיהם של בנם הדר ושל אורון שאול, וכינו את המהלך "איוולת". אך למרות הביקורת הקשה, יש מי שדווקא בירכו על המהלך, בהם גם ראשי מועצות בעוטף עזה.

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, התייחס להחזרת החשמל לרצועה, ואמר: "עזה שופעת אתגרים. אנו לא יכולים לפתור את כל הבעיות של עזה. יחד עם זאת, אנו מבינים כי החשמל הוא מצרך בסיסי. אני מברך על הזרמת חשמל לעזה. לא שמגיע להם, אך אנו לא יכולים לעמוד מנגד זמן רב".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, הצטרף לדבריו, ואמר: "אני מברך על ההסדר שיאפשר את הגדלת אספקת החשמל לרצועת עזה. מסיבות שאינן תלויות רק במדינת ישראל, שכנינו העזתים מתמודדים עם משבר תשתיות שמוביל למשבר הומניטרי חמור ביותר.

"אני שמח כי השר שטייניץ ומערכת הביטחון החליטו לסייע למצב האבסורדי הזה. מדובר בהחלטה ערכית ומוסרית בראש ובראשונה, אך גם חשובה ברמה האסטרטגית, שכן משבר התשתיות המתמשך עלול להוביל להתפרצות אלימה כלפי מדינת ישראל. למציאות הזו עלול להיות גם היבט בריאותי חמור שיכול לפגוע הן בתושבי רצועת עזה והן בתושבי מדינת ישראל".

 מנגד, יו"ר השדולה להשבת החיילים ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, התנגדה להחלטה, ואמרה: "החזרת אספקת החשמל לרצועת עזה בלי שום תמורה היא שגיאה - הן כלפי אזרחי ישראל והן כלפי משפחות גולדין ושאול ומשפחות מנגיסטו וא-סייד.

"במקום לתת חשמל שמשמש את חמאס לצורך חפירת מנהרות טרור, היה נכון וראוי להמשיך ולהכביד את הלחץ עד שנשיב את אורון, הדר והאזרחים הישראלים שמוחזקים בידי ארגון הטרור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן