בני עקיבא לליברמן ואיזנקוט: "החזירו את גרעיני הנח"ל לתפקידם הראשוני"

במהלך ועידת ההנהגה של התנועה יצאה קריאה לשר הביטחון ולרמטכ"ל לפעול להקמת יישובים חדשים, ולחיזוק ההתיישבות הקיימת ברחבי הארץ. הצירים החליטו: טיולי הנטיעות - ללא טלפונים ניידים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/18 15:51 יז בניסן התשעח

בני עקיבא לליברמן ואיזנקוט: "החזירו את גרעיני הנח"ל לתפקידם הראשוני"
מליאת ועידת ההנהגה של בני עקיבא, צילום: דוברות בני עקיבא

ועידת ההנהגה הכ"ד של תנועת בני עקיבא בישראל נפתחה אתמול (יום א'), וכבר בערב הראשון העבירה המליאה כמה החלטות שיתוו את דרכה של התנועה בשנים הקרובות.

ההחלטה הראשונה שהתקבלה היתה קריאה אל שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט להחזיר את גרעיני הנח"ל לתפקידם הראשוני כמסלול הגשמה להקמת יישובים חדשים, ולחיזוק ההתיישבות הקיימת ברחבי הארץ. 

החלטה נוספת הנוגעת להתיישבות שעברה בוועידה, ואשר הועלתה ע"י נציגי מחוז צפון, מבקשת מהתנועה לפעול לפיתוח הצפון ולעודד התיישבות בכל מרחביו, ובפרט בפרפריה החברתית והגאוגרפית. בנוסף הוועידה קוראת לממשלת ישראל לקדם את ה"תכנית לפיתוח הצפון" אשר תעודד התיישבות וליישמה.

ברמה הפנים-תנועתית העבירו צירי הוועידה החלטה לקיים את טיול הנטיעות בט"ו בשבט ללא טלפונים ניידים, זאת כדי לתת לחניכי התנועה לחוות את האווירה החברתית ולהעמיק את הקשר הבלתי-אמצעי עם הארץ. על פי ההחלטה, למעט בעלי תפקידים מיוחדים יחול איסור על שימוש בטלפונים ניידים במהלך הטיול.

תנועת בני עקיבא מקיימת בימים אלו את ועידת ההנהגה הארצית של התנועה בהשתתפות כ-500 צעירים וצעירות, חניכים, בוגרים, פעילים ומנהיגי התנועה. הוועידה החלה  אתמול בבוקר ביישוב אלון שבות בגוש עציון ותסתיים ביום רביעי בבוקר.

מדובר בוועידה הכ"ד של התנועה המתכנסת אחת לחמש שנים, ובמהלכה מתקבלות החלטות מהותיות ומשמעותיות באשר לדרך הפעולה של בני עקיבא בתנועה בפרט ובחברה הישראלית ככלל. בנוסף, צפויות לעלות קריאות לקובעי המדיניות בישראל כפי שבני עקיבא רואה את הסוגיות המרכזיות שעל הפרק.

בהמשך היום צפויים לקחת חלק הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו, שר החינוך נפתלי בנט, אישי ציבור, אנשי רוח ואקדמיה, אנשי תקשורת ועוד.