בני עקיבא בעד החוק להפללת צרכני הזנות

לקראת ההצבעה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה על חוק הפללת לקוחות ושיקום נשים בזנות קוראת תנועת בני עקיבא יחד עם קואליציית ארגונים דתיים לשרים לאשר את הצעת החוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/17 10:11 כב בתמוז התשעז

בני עקיבא בעד החוק להפללת צרכני הזנות
כנסת ישראל, צילום: Nati Shohat/Flash90.

תנועת בני עקיבא יחד עם המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות וקואליציית הארגונים הדתיים פרסמו קול קורא שהופץ לשרים החברים בוועדה וברשתות החברתיות הקורא לאישור החוק. "בכל יום שחולף מצטרפות עוד ועוד נשים בסיכון לתעשיית הזנות המגלגלת מיליארדים. את גלגלי התעשיה מניעים הלקוחות  שיוצרים את הביקוש. בלי ביקוש-אין היצע!", נכתב בקול הקורא. הארגונים חותמים בקריאה- "צריכת זנות נוגדת את המצפון היהודי, האנושי והמוסרי שלנו! צריך ואפשר לשים לזה סוף."

 

קואליציית הארגונים הדתיים קיימו כבר מספר פגישות בעבר בכנסת על מנת לקדם את החקיקה הזו, וכעת לקראת ההצבעה פורסם הקול הקורא.

ראש תנועת הבוגרים בבני עקיבא מתניה ידיד המוביל את הפעילות בתנועה, יחד עם העובדת הסוציאלית של בני עקיבא רחל נאומבורג, בנושא:"עד כה המגזר הדתי-לאומי כמעט ולא עסק בנושא,  כשדווקא אנו היינו צריכים להיות בחזית המאבק בצריכת הזנות. הקמת הקואליציה באה לשנות ולהירתם כגוף אחד לנושא. הקואליציה פועלת יחד מתוך תחושה שתופעה זו לא יכולה להיות חלק מחברה יהודית. בני עקיבא, כתנועה המאמינה החיה בערכי תורה ועבודה נרתמת לכל סיוע ועזרה שיידרשו על מנת למגר את התופעה הזאת. זהו חוק מידתי מוסרי וערכי הראוי להיות מחוקק בספר החוקים של מדינת ישראל "

 

ידיד הוסיף כי "החוק מתחלק לשניים- הוא צפוי להפליל את צרכני "לקוחות" הזנות, אך במקביל גם תוקם תכנית שיקום- הן לצרכני הזנות והן לנשים שהדרדרו לעסוק בזנות. כיום, קיימת תמיכה רחבה בחוק של 71 חברי כנסת ואנו מקווים החוק יעבור היום בוועדה."

 

"החוק יטפל מצד אחד בהפללה של צרכני הזנות ומצד שני תוקם תכנית שיקום לצרכנים ולאלו שהידרדרו למקום הנורא הזה. יש לחוק תמיכה של 71 חברי כנסת, זה חסר תקדים, לא כולל שרים, תמיכה רחבה מאוד ומכלל המגזרים. אנחנו מאוד מקווים שהחוק יעבור היום בוועדה בדרך לאישור סופי בכנסת וכניסתו לספר החוקים של מדינת ישראל".