בני נוער לנתניהו: חשמל בעזה? מה עם אורון והדר?

נוער הבית היהודי שיגר לראש הממשלה ושריו מכתב בו תקפו את התנהלותם בסוגיה, "אנו רוצים לדעת שכאשר נפקיד את גורלנו בידי המדינה היא תדע לדאוג לנו ולא להשאירנו מאחור בידי ארגון טרור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/01/18 09:02 כט בטבת התשעח

בני נוער לנתניהו: חשמל בעזה? מה עם אורון והדר?
למה יש להם חשמל והחיילים עדיין לא שבו? בית בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

250 בני נוער הבית היהודי שיגרו השבוע מכתב לראש הממשלה ושריו, בו מחו חבריו על התנהלות הממשלה בנושא השבת החיילים החטופים, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

"לפני כשלוש וחצי שנים, יצאו הדר גולדין ואורון שאול להילחם על בטחון ושגרת חייהם של אזרחי מדינת ישראל", כתבו הנערים.

לדבריהם, "ארגון הטרור חמאס עדיין מחזיק בגופותיהם ולנו האחריות להחזירם הביתה למשפחותיהם .
המצב ההזוי בו אנו ממשיכים לספק לחמאס חשמל, מאפשרים ביקורים של משפחות מחבלים מעזה בשטחי ישראל וכל זאת תוך התעלמות מהעובדה שחמאס עדיין מחזיק בשניים מחיילנו. ללא דרישה להחזרתם אינו יכול להימשך".

קוראים לבניה בחברון. שרי הממשלה ונתניהו

ביקורת מנוער הבית היהודי. שרי הממשלה ונתניהוצילום: פלאש 90. עמית שבי

הרקע למכתב הוא חידוש הספקת החשמל לרצועת עזה, כפי שאישרה הממשלה לאחרונה, "בעוד מספר שנים אנו נתגייס בעצמנו על מנת לתרום את חלקנו למדינה ולהגן עליה ועל כלל אזרחיה. אנו רוצים לדעת שכאשר נפקיד את גורלנו בידי המדינה היא תדע לדאוג לנו ובמידת הצורך גם להילחם עלינו ולא להשאירנו מאחור לאחר קרב בידי ארגון טרור אכזר השואף להשמידנו".

לסיום כתבו הנערים והנערות, שלדבריהם מייצגים קשת רחבה של בני נוער, "אנו דורשים מכם למנוע כל שיתוף פעולה ברצועת עד עזה להחזרת הבנים. חמאס הוא האויב ועם אויב לא משחקים-עם אויב תקיפים. הגיע הזמן להפוך את המשוואה וליצור יום כל בו מצב שאורון והדר ברצועת עזה פוגע בחמאס יותר מהיום הקודם, עד שנגיע למצב לא בו יהיה משתלם לו להחזיק בהם, ולא באף חטוף נוסף לעולם".

במטה הנוער של הבית היהודי ציינו כי הם בחרו להתמקד דווקא בחיילים שאול וגולדין, לאור העובדה שגם הם יתגייסו בקרוב לצה"ל. בנוגע לשני האזרחים האחרים המוחזקים חיים בשבי חמאס, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד, אמר דובר המטה חנניה בן שמעון כי בכוונתם להקדיש מאמצים גם בעניינם.