בניר עציון זועמים: "נתנגד בכל תוקף ל'צעדת שיבה' בשטחנו"

ערבים ישראלים וארגוני שמאל מתכוונים לקיים הפגנה במהלך יום העצמאות, שתעבור במושב שהוקם על ידי ניצולי כפר עציון. ח"כ סמוטריץ לשר ארדן: "אינני רואה איך ניתן לאשר אירוע מסוג זה ביום תקומתה של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/18 14:23 ג באייר התשעח

בניר עציון זועמים: "נתנגד בכל תוקף ל'צעדת שיבה' בשטחנו"
הפגנה נגד ה"כיבוש", צילום: פלאש 90

תושבי המושב ניר עציון שבמועצה האזורית חוף הכרמל זועמים על הכוונה לקיים מחר (ה') בשטחם הפגנה של  ערבים ישראלים וארגוני שמאל, תחת הכותרת "צעדת שיבה". בהודעה שנשלחה לתושבים, הביעו  המחאה ומזכירות המושב את התנגדותם הנחרצת לקיום האירוע, והבטיחו: "נפעל בכל תוקף ובכל דרך למנוע את הדבר".  

"ביום חמישי הקרוב, יום העצמאות, מתוכננת להתקיים למורת רוחנו, הפגנה ותהלוכת 'שיבה' של ערביי ישראל בשיתוף גורמי שמאל קיצוניים אנטי ישראליים כגון עמותות 'עקורים' ו'זוכרות'. אנו מתנגדים נמרצות לקיום ההפגנה בשטחי ניר עציון. נפעל בכל תוקף ובכל דרך למנוע את הדבר ולהתנגד לו. אנו זקוקים לקולכם, מבקשים שתביעו את הצטרפותכם למאבק", נכתב בהודעה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי הצטרף לקריאת המחאה, ושלח מכתב לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בדרישה כי ימנע את קיום הצעדה. "על פי אישור המשטרה שניתן לאירוע, הצעדה אמורה לעבור בלא פחות מאשר היישוב ניר עציון, יישוב שהוקם על ידי ניצולי הטבח בכפר עציון אשר נפילתו בידי האויב התרחשה בדיוק לפני 70 שנה ביום ד' באייר תש"ח", כתב סמוטריץ.

"התנהלות זו של המועצה האזורית חוף הכרמל יחד עם האישור התמוה של המשטרה
לאפשר את מעבר התהלוכה ביום זה בקניינו הפרטי של היישוב אינה סבירה ואינה מתקבלת על הדעת. אינני רואה איך ניתן לאשר אירוע מסוג זה אשר שולל את קיומה של מדינת ישראל, ביום תקומתה של מדינת ישראל או בכל יום אחר, על אחת כמה וכמה בשטחו הפרטי של הישוב ניר עציון", הוסיף

"אני קורא לך כשר האחראי על המשטרה להורות למפכ"ל המשטרה לבחון את אישורו
לצעדה בשנית, ולמנוע פגיעה בתושבי היישוב, בעם ישראל ובתקומת מדינתנו", סיים סמוטריץ את מכתבו.

ראש מועצת חוף הכרמל, כרמל סלע, שנחשף להתנגדות לקיום האירוע, שלח גם הוא מכתב דחוף לשר ארדן, אותו שיגר גם למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך. בפנייתו כתב סלע: "משטרת ישראל היא זו שאישרה קיום אירוע ענק והנפיקה אישור לכ-15 אלף משתתפים, הבאים למחות ולבצע פעילות אנטי ציונית בשטחנו, וזאת בזמן ביטחוני כה רגיש ובלב חגיגות ה-70 למדינת ישראל.

"המועצה האזורית חוף הכרמל התנגדה לקיום אירוע ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. מאחר ומשטרת ישראל הבהירה לי בצורה חד משמעית כי האירוע יתקיים בחוף הכרמל, בכל מצב ובכל מקרה, לא נותרה בידיי ברירה לאשר את האירוע במקום הכי פחות רגיש בחוף הכרמל, בצמוד למט"ש ניר עציון כפי שהציעה המשטרה".

לדבריו, "עתה, התקבלו אצלנו פניות רבות מתושבים מודאגים וארגונים דתיים, תושבי גוש עציון, כי בכוונתם לקיים הפגנת נגד שלא תאפשר את קיום האירוע, אנו רואים בקיום האירוע סכנה ממשית שיכולה להדליק את האזור כולו. אני מבקש את התערבותכם המידית לביטול האירוע".