בניגוד למנדלבליט: בג"ץ הקפיא את הפסקת כהונתו של רב העיר כפר סבא

היועמ"ש החליט לפני מספר שבועות, בצעד חריג, לסיים את כהונתו של הרב אברהם שלוש שעתר לבית המשפט בטענה שאין זה מסמכותו אלא של השר לשירותי דת. השופטים הוציאו צו ביניים על ההחלטה

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/10/17 20:31 כ בתשרי התשעח

בניגוד למנדלבליט: בג"ץ הקפיא את הפסקת כהונתו של רב העיר כפר סבא
הרב שלוש ואריה דרעי, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

בג"ץ הוציא הערב (שלישי) צו ביניים המורה על הקפאת הדחתו של רב העיר כפר סבא, הרב אברהם שלוש, על ידיהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

החלטת השופטים הגיע כתשובה לעתירת הרב שלוש, שהוגשה באמצעות פרופסור אביעד הכהן דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. בפסיקתם קבעו השופטים כי עד ל-25.10 ישיב מנדלבליט לעתירה ועד אז, "ניתן בזאת צו ארעי לפיו לא תופסק כהונתו של העותר כרב העיר כפר סבא, וזאת עד למתן החלטה אחרת".

לפני פחות מחודש קבע מנדלבליט בצעד נדיר כי הרב שלוש יסיים את תפקידו בתוך חודש ימים, זאת על רקע גילו המתקדם (89) ולאור העובדה שהוא מתקשה לספק את שירותי הדת ואינו מתגורר בשנים האחרונות בעיר. יש לציין כי מי שמקבל את החלטות על הפסקת כהונתו של רבני הערים הוא השר לשירותי דת ועל כך  הוגשה עתירת הרב שלוש.

 "מעבר לחוסר הסמכות הודעה זו מקוממת במיוחד", בפן המשפטי והאנושי כאחד", נכתב בעתירה, "לנוכח העובדה שהרב שלוש הודיע, מיוזמתו, כי הוא מתכוון לסיים את כהונתו בעוד כשנה, בהגיעו לגיל 90 ,לנוכח העובדה שממילא בפרק זמן זה לא יוכל להיכנס לנעליו רב עיר אחר, ולנוכח
העובדה שמדובר ברב שמסר את נפשו מרצו וזמנו לטובת שירות בני קהילתו בכפר סבא במשך כששים שנה!".